Co se skrývá za obřími ledvinkami? Představujeme techniku luxusního BMW řady 7

Martin Přibyl Martin Přibyl
29. 6. 2019 6:54
Vzhled nejluxusnějšího mnichovského sedanu budí kontroverze. Řada 7 dostala při faceliftu výrazně větší ledvinky a naopak přední světlomety jsou oproti původnímu provedení nižší a subtilnější. Nenechte se ale odradit fotkami. Vedle toho, že naživo auto vypadá dobře, přinesla modernizace i zásadní změny technického rázu. Pojďme se na ně podrobně podívat.
Foto: BMW

Podvozek, který umí myslet za řidiče

Poctivý mechanický základ podvozku řady 7 (vpředu je dvojitý lichoběžníkový závěs, vzadu víceprvek) doplňuje vyspělé vzduchové odpružení, adaptivní tlumiče a vše řídí chytrá elektronika. V režimu Adaptive tak auto pozná, v jaké situaci se zrovna nacházíte, a přizpůsobí tomu chování auta. V zatáčkách to poznáte z těžšího řízení.

Vzduchový podvozek umí celé auto zvednout pro překonání překážek i vyrovnat nerovnoměrné zatížení vozu, tak aby karoserie mohla zůstat vždy v rovině. V nabídce je rovněž natáčení zadních kol, které v nízkých rychlostech dělá z pětimetrové řady 7 překvapivě obratné auto, v těch vyšších pak zlepšuje stabilitu. Při manévrování to vyžaduje zvyk, ale až se budete proplétat podzemním parkovištěm, jako byste tuto funkci našli. Za příplatek jsou pak v nabídce i aktivní stabilizátory, které omezují náklony karoserie, a kamera, která čte povrch vozovky a připraví podle něj nastavení odpružení. V serpentinách díky tomu velké BMW působí překvapivě obratně a lehce, jako byste neřídili vrcholný model, ale sportovně laděnou řadu 3.

Z vlastních zkušeností můžeme potvrdit, že se podvozek oproti původnímu provedení zlepšil. Zejména tlumení ostřejších nerovností se posunulo ještě o kousek dál a ono žuchnutí a náraz jsou opět o něco utlumenější a příjemnější.

 

Právě se děje

Další zprávy