Co se skrývá za obřími ledvinkami? Představujeme techniku luxusního BMW řady 7

Martin Přibyl Martin Přibyl
29. 6. 2019 6:54
Vzhled nejluxusnějšího mnichovského sedanu budí kontroverze. Řada 7 dostala při faceliftu výrazně větší ledvinky a naopak přední světlomety jsou oproti původnímu provedení nižší a subtilnější. Nenechte se ale odradit fotkami. Vedle toho, že naživo auto vypadá dobře, přinesla modernizace i zásadní změny technického rázu. Pojďme se na ně podrobně podívat.
Foto: BMW

Vidí v noci a samo parkuje

Po příjezdu do cíle pak ani velkému BMW nechybí funkce samočinného parkování. Pomocí standardně dodávaného klíčku s vestavěným displejem auto dokonce zajede do stání zcela samo, aniž byste museli sedět uvnitř. Tato příplatková funkce je vlastně velice šikovná, šířka BMW řady 7 totiž ve stísněných parkovacích domech komplikuje vystupování, když mezi dvě auta zajedete postaru vlastními silami. Pokud se ocitnete na konci zatočené slepé ulice, umí řada 7 také sama vycouvat. Vůz si pamatuje posledních 50 metrů trasy a opakuje v opačném pořadí vaše pohyby volantem.

Nechybí ani řada pomocníků, kteří zasáhnou, když už je šofér v nouzi: řada 7 sama zabrzdí před chodcem i před autem, které by se při vyparkovávání najednou objevilo za vedle stojící dodávkou. Velké BMW umí v zahraničí i upozornit na to, že máte dát přednost - to kdybyste si při hledání cíle nevšimli příslušné značky.

Ne všechny asistenční systémy ale vysloveně pomáhají řízení zásahy do volantu, ovládáním plynu nebo upozorněním. Standardně dodávaný průhledový displej promítá na čelní sklo důležité informace o rychlosti, jejím omezení i pokyny z navigace nebo varovná hlášení. Mapu navigace zobrazují i aktivní digitální budíky a v noci se šikne systém nočního vidění, který dokáže odhalit třeba chodce pohybující se v noci podél silnice. Pro řidiče může být obojí neocenitelným pomocníkem.

 

Právě se děje

Další zprávy