Co se skrývá za obřími ledvinkami? Představujeme techniku luxusního BMW řady 7

Martin Přibyl Martin Přibyl
29. 6. 2019 6:54
Vzhled nejluxusnějšího mnichovského sedanu budí kontroverze. Řada 7 dostala při faceliftu výrazně větší ledvinky a naopak přední světlomety jsou oproti původnímu provedení nižší a subtilnější. Nenechte se ale odradit fotkami. Vedle toho, že naživo auto vypadá dobře, přinesla modernizace i zásadní změny technického rázu. Pojďme se na ně podrobně podívat.
Foto: BMW

V kolonách jezdí samo

Zcela autonomní ještě není, BMW řady 7 ale jasně ukazuje, kam až se dnes asistenční systémy v podpoře řidiče mohou dostat. S příplatkovým balíčkem Driving Assistant Plus již nemá alespoň na dálnici a v kolonách k samočinné jízdě zrovna daleko. Adaptivní tempomat umí sám udržet bezpečný odstup za vozidlem před vámi, rychlost navíc mění plynule, hektické brzdění přijde na řadu jen ve chvíli, kdy se před přídí objeví pomalu jedoucí auto.

Při předjíždění se regulace rychlosti radarem upozadí, abyste zpoza kamionu nenajížděli do levého pruhu na dálnici devadesátkou. Nastavenou rychlost lze stisknutím tlačítka nebo v takovém Německu zcela automaticky převzít dle aktuálního rychlostního limitu, auto by mělo podle dat z navigace i samo zpomalit před zatáčkou. I tato libůstka zatím funguje jen v zahraničí, v Česku ne.

Systém automatického udržování v jízdním pruhu pak aktivně sám dokáže udržet vůz mezi bílými čárami na dálnici. V kolonách pak auto samo zastaví a opětovně se rozjede, takže ho již takřka není zapotřebí řídit. Stačí se jen lehce dotýkat volantu.

 

Právě se děje

Další zprávy