Martin Přibyl
29. 6. 2019 6:54
Vzhled nejluxusnějšího mnichovského sedanu budí kontroverze. Řada 7 dostala při faceliftu výrazně větší ledvinky a naopak přední světlomety jsou oproti původnímu provedení nižší a subtilnější. Nenechte se ale odradit fotkami. Vedle toho, že naživo auto vypadá dobře, přinesla modernizace i zásadní změny technického rázu. Pojďme se na ně podrobně podívat.
Rozšafný dvanáctiválec i úsporný diesel
Ušlechtilý dvanáctiválec, s nímž Mercedes nedávno skončil, v řadě 7 žije nadále. Vrcholná verze M760Li je poháněná 6,6litrovým dvanáctiválcem o výkonu 430 kilowattů. Tradicionalisty dozajista potěší i zbrusu nový 4,4litrový V8 označený 50i s 390 kilowatty. Je silný, kultivovaný, hezky zní, a pokud se nikam neženete, tak se s ním dá jezdit s desetilitrovou spotřebou. V nabídce jsou rovněž tři naftové motory 30d, 40d a 50d o výkonu od 195 do 294 kilowattů a benzinový řadový šestiválec 40i s 250 kilowatty. Dva základní motory (30d a 40i) můžete pořídit s pohonem zadních nebo všech kol, ostatní verze jsou čtyřkolky. Standardem je vždy špičkový osmistupňový automat.
Převodovka mimochodem umí využívat data z navigace. Pozná třeba sérii zatáček a nezačne za první z nich hekticky odřazovat nahoru, jen proto, aby mohla za dalších pár set metrů znovu podřazovat před následujícím obloukem. Stejně tak podřadí před křižovatkou, aby vůz efektivně brzdil motorem.