Co se skrývá za obřími ledvinkami? Představujeme techniku luxusního BMW řady 7

Martin Přibyl Martin Přibyl
29. 6. 2019 6:54
Vzhled nejluxusnějšího mnichovského sedanu budí kontroverze. Řada 7 dostala při faceliftu výrazně větší ledvinky a naopak přední světlomety jsou oproti původnímu provedení nižší a subtilnější. Nenechte se ale odradit fotkami. Vedle toho, že naživo auto vypadá dobře, přinesla modernizace i zásadní změny technického rázu. Pojďme se na ně podrobně podívat.
Foto: BMW

Rozšafný dvanáctiválec i úsporný diesel

Ušlechtilý dvanáctiválec, s nímž Mercedes nedávno skončil, v řadě 7 žije nadále. Vrcholná verze M760Li je poháněná 6,6litrovým dvanáctiválcem o výkonu 430 kilowattů. Tradicionalisty dozajista potěší i zbrusu nový 4,4litrový V8 označený 50i s 390 kilowatty. Je silný, kultivovaný, hezky zní, a pokud se nikam neženete, tak se s ním dá jezdit s desetilitrovou spotřebou. V nabídce jsou rovněž tři naftové motory 30d, 40d a 50d o výkonu od 195 do 294 kilowattů a benzinový řadový šestiválec 40i s 250 kilowatty. Dva základní motory (30d a 40i) můžete pořídit s pohonem zadních nebo všech kol, ostatní verze jsou čtyřkolky. Standardem je vždy špičkový osmistupňový automat.

Převodovka mimochodem umí využívat data z navigace. Pozná třeba sérii zatáček a nezačne za první z nich hekticky odřazovat nahoru, jen proto, aby mohla za dalších pár set metrů znovu podřazovat před následujícím obloukem. Stejně tak podřadí před křižovatkou, aby vůz efektivně brzdil motorem.

 

Právě se děje

Další zprávy