Opel má lak za 165 tisíc, Ford unikátní zavazadla. Co nabízejí automobilky zhýčkaným zákazníkům?

Jan Matoušek Jan Matoušek
12. 2. 2018 6:48
V minulém týdnu jsme přinesli galerii luxusních automobilů mainstreamových značek, které chtěly konkurovat vozům BMW, Audi, Mercedes, Lexus nebo Volvo. Na toto téma částečně navážeme následující grafikou, v níž přinášíme přehled aktuálně nabízených prémiových verzí jinak normálních automobilů. Zaměřili jsme se na vozy Ford Vignale, Opel Exclusive a Renault Initiale Paris. Většinu z nich totiž automobilky propagují právě jako alternativu k prémiovým modelům a například Ford prodává modely Vignale v oddělených částech svých showroomů.

Opel Insignia Exclusive

Novinkou na českém trhu je Opel Insignia Exclusive ve třech verzích - liftback Grand Sport, kombi Sports Tourer a terénní kombi Country Tourer. Na první pohled se toto provedení od klasické Insignie příliš neliší. Má sice ozdobné nástupní lišty, chromované lišty kolem oken nebo 18palcová litá kola, odlišování ale začne až po zaškrtávání příplatkové výbavy.

Barva Exclusive přijde na 65 tisíc korun, na rozdíl od Fordu i Renaultu ale nechá Opel své zákazníky vybrat si odstín na míru. Druhé takové auto tak zřejmě nikdy nepotkáte. Tato možnost ale stojí nemalých 165 tisíc korun. Dalších 25 tisíc korun spolknou 20palcová kola (nejsou dostupná pro Country Tourer) a 105 tisíc korun stojí čalounění interiéru hnědou perforovanou kůží spolu s ergonomickými sedadly, ventilací vpředu, vyhříváním vpředu i vzadu, elektrickým ovládáním a masážní funkcí u řidiče.

V základní výbavě vozu nechybí navigace a rádio s osmipalcovou obrazovkou, dvouzónová automatická klimatizace, přednárazový systém, varování před vybočením z jízdního pruhu, nouzové brzdění s detekcí chodců, tempomat nebo vyhřívání volantu. Country Tourer s motory 2.0 Turbo a 2.0 CDTI má navíc adaptivní podvozek.

Pod kapotou je na výběr široká paleta motorů. Začíná se u 1.5 Turbo s výkonem 122 kW a manuálem nebo automatem, následuje 2.0 Turbo o výkonu 191 kW s automatem a pohonem všech kol. Turbodiesel 1.6 CDTI má 100 kW a ruční nebo samočinné řazení, silnější 2.0 CDTI nabízí 125 kW a manuální nebo automatickou převodovku, respektive manuál s pohonem obou náprav. Nejsilnější je dvakrát přeplňovaný dvoulitr CDTI se 154 kW, automatem a pohonem všech kol. Nejlevnější je Country Tourer za 764 900 korun. Liftback stojí minimálně 769 900 korun a kombi 794 900 korun.

 

Právě se děje

Další zprávy