Našli jsme 33 luxusních aut od běžných výrobců. Kdo se snaží konkurovat Audi, BMW a Mercedesu?

Renault Avantime byl francouzský pokus o nezvyklého luxusního křížence MPV a kupé. Úspěchem neskončil.
Limuzíny Citroënu mají tradici už od Fantomasova DS. Doposud posledním velkým Citroënem v Evropě byla C6, produkovaná mezi lety 2005 a 2012. Auto dostalo extravagantní design, moderní technologie na palubě i šestiválce - na benzin i naftu. Zákazníci ale za podobné peníze volili spíše BMW nebo Audi. Druhá generace vozu se nabízí jen v Číně, navíc jde o přeznačený Dongfeng.
V roce 2009 Citroën oživil označení DS, pod nímž začal nabízet luxusněji pojaté automobilky. Nejprve malý hatchback a kabriolet DS3, později také kompakt DS4 a hatchback DS5. Z počátku se jednalo jen o další modely Citroën, před pár lety ale dvojitý šíp vytvořil samostatnou automobilku DS.
Fiat Croma měl v roce 2005 navázat na veleúspěšného předchůdce a pomoci posunout italskou automobilku směrem vzhůru. Místo úspěchu se dostavilo poměrně výrazné fiasko, nová Croma s karoserií hatchback u zákazníků neuspěla a skončila v roce 2010.
Před nějakým časem oživil Ford označení Vignale, patřící kdysi slavné karosárně. Dnes se pod ním ukrývá luxusní výbava jinak běžných modelů modrého oválu. Zatím ji nabízí Fiesta, Mondeo, C-Max, S-Max, Kuga a Edge. Letos přibude také nový Focus.
Foto: Renault
Jan Matoušek Jan Matoušek
31. 1. 2018 7:26
Prémiové automobilky jako Audi, BMW, Lexus nebo Mercedes-Benz dosahují každoročně stále vyšších prodejů. A to navzdory ceně vozů, která mnohdy není nízká, spíše naopak. Snahu narušit pozice těchto výrobců, především ve vyšší střední třídě a segmentu luxusních limuzín, měly a mají mnohé mainstreamové automobilky. Vedle dostupných malých aut či kompaktů tak nabízejí velké limuzíny za větší peníze. Prodejní úspěch takových modelů ale není zaručen. V následující galerii najdete řadu pokusů běžných automobilek o narušení pozice prémiového segmentu.
 

Právě se děje

Další zprávy