Byla auta před třiceti lety lepší než dnes? Novinky ze ženevského autosalonu 80. let napoví

Rychlé sedany mají v nabídce Mercedesu tradici. Jako například model 190 E 2.5-16 Evolution.
První generace Fiatu Panda byla extrémně úspěšná a její příběh se začal psát na ženevském autosalonu 1980. Celkem do roku 2003 vzniklo asi 4,5 milionu exemplářů tohoto vozu, který se nabízel i s pohonem všech kol.
V roce 1981 ukázalo Audi koncepční kupé Quartz s designem od Pininfariny, který zahrnoval čtveřici kulatých světel vpředu a naopak hranaté reflektory vzadu. Vůz vznikl jako dárek vydavatelům švýcarského magazínu Automobil Revue k 75. výročí od prvního vydání. Zajímavé je, že podobná je konceptu pozdější sériová Alfa Romeo GTV rovněž z pera studia Pininfarina.
Možná trochu ve stínu Countache, Diabla či Miury je v historii Lambogrhini dvoumístný model Jalpa s karosérií typu targa. Auto s 3.5litrovým osmiválcem se představilo v roce 1981 a vyrábělo se ještě dalších sedm let.
Stejně jako první, i druhá generace Volkswagen Scirocco měla v roce 1981 premiéru v Ženevě. Opět šlo o blízkého příbuzného rozšířenějšího dua Golf a Jetta a stejně jako u první generace měla na starosti výrobu karosárna Karmann. Jen design už nedělal Giugiaro, ale Herbert Schäfer. Produkce byla ukončena v roce 1992.
Foto: Výrobci
Jan Matoušek Jan Matoušek
11. 2. 2018 7:37
Osmdesátá léta v automobilovém průmyslu přinesla řadu důležitých novinek, na nichž v některých případech téměř závisela existence automobilky. Kromě obyčejných modelů to ale také byla doba řady zajímavých sportovních aut. Na některé novinky, které se do pamětí profesionálů i nadšenců vryly více či méně se podívejte do následující galerie. Jediným omezením je, že všechna tato vozidla měla premiéru na ženevském autosalonu.
 

Právě se děje

Další zprávy