Jak drahá byla auta před 20 lety? I nejlevnější modely by dnes stály dvojnásobek

Jan Matoušek Jan Matoušek
6. 4. 2021 6:02
Nejprodávanějším dováženým autem byl Peugeot 206, MPV se prodávala dvakrát lépe než SUV a Škoda Superb se teprve chystala na ovládnutí střední třídy. To je jen zevrubný popis českého automobilového trhu před dvaceti lety, tedy v roce 2001. Mnoho tehdejších modelů přitom dnes nabízejí autobazary doslova za dumpingové ceny. Kolik ale stála tato auta jako nová?
Foto: Hyundai

Hyundai Santa Fe

Historii Hyundai Santa Fe je možné vystopovat až na počátek 21. století. Tehdy se jednalo o jediné SUV korejského výrobce, byť jej v modelové řadě doplňoval hranatý off-road Terracan. Hlavní část nabídky před dvaceti lety tvořily benzinové motory, jeden dokonce se šesti válci. Našel se ale i turbodiesel - 2.0 CRDi s výkonem 83 kW a pohonem všech kol. Ve výbavě GLS, mimo jiné s manuální klimatizací a čtyřmi airbagy, stál 829 900 korun. To znamená někdejší průměrný měsíční plat za necelých pět let.

Dnes je přitom cena za Santa Fe prakticky totožná. Se 148kW turbodieselem 2.2 CRDi, ovšem pohonem jen přední nápravy, přijde Hyundai na 849 990 korun. Jen se na něj vydělává podstatně kratší dobu - za aktuální průměrný měsíční plat zhruba dva roky.

 

Právě se děje

Další zprávy