Do zásuvky, nebo vůbec. Automobilky věští konec spalovacích motorů, takové mají plány

Jan Matoušek Jan Matoušek
21. 4. 2021 6:02
Velká Británie oznámila, že v roce 2030 zakáže prodej aut s benzinovým nebo naftovým motorem. A není jediná, která takový krok plánuje. To všechno, spolu s tlakem evropských orgánů na snižování flotilových emisí, nutí automobilky razantně investovat do elektrifikace. A někdo už ani nic jiného než elektromobily dělat nebude. Jaká je elektrická strategie automobilek? Podívejte se do přehledu.
Foto: Hyundai

Hyundai

Směrem k elektrické mobilitě míří také Hyundai. To spolu s Kiou a dalšími koncernovými značkami sází především na novou elektrickou architekturu E-GMP. Ta měla premiéru loni v prosinci a podpírat by měla celou škálu modelů od menších elektromobilů potenciálně až po elektrický supersport. V příštích čtyřech letech chce značka každopádně globálně uvést dvanáct nových elektromobilů a do roku 2040 má být elektrifikovaná celá její nabídka. Cílem je mít osm až deset procent globálního trhu s elektrickými vozy. V roce 2025  přitom chce značka prodávat celosvětově 560 tisíc bateriových elektromobilů za rok.

Jakýmsi pionýrem elektrické budoucnosti se stal crossover Ioniq 5, první model brandu Ioniq, který má být právě zaměřený na elektrická vozidla (a je také jedním z těch dvanácti nových modelů). Brzy jej v nabídce doplní sedan Ioniq 6, který bude vycházet ze studie Hyundai Prophecy, a velké SUV Ioniq 7. Elektrifikace se ale dočká i luxusní značka Genesis, která začátkem týdne odhalila svůj první elektromobil, limuzínu Electrified G80.

Není přitom bez zajímavosti, že Korejci zatím s určitostí neřekli kdy a jestli vůbec skončí se spalovacími motory. Soudě dle sesterské Kie, která tento krok zatím neplánuje, však o úplném zavržení spalovacích motorů v globálním měřítku Hyundai v této chvíli neuvažuje.

Naopak lze čekat výraznější investice do vodíkového pohonu. Hyundai mu jako jeden z mála výrobců věří a letos začne v Česku prodávat SUV Nexo (jeho test najdete zde), jakkoliv infrastruktura pro doplňování vodíku zatím prakticky neexistuje. V budoucnu se chce značka také zaměřit právě na růst a budování vodíkové infrastruktury.

 

Právě se děje

Další zprávy