Deset naprostých automobilových propadáků. Někde se nepovedl model, jinde celá značka

Jan Matoušek Jan Matoušek
25. 9. 2018 6:02
Volkswagen Golf, Škoda Octavia, Nissan Qashqai nebo Hyundai i30. Všechno to jsou jména automobilů, kterým se povedlo uspět a dnes tvoří na evropském trhu jádro kategorie, do níž spadají. Jako každé odvětví má ale i automobilismus své temné stránky, chcete-li nepovedené modely. A někdy nejde jen o jeden model, ale rovnou o nepovedený pokus s celou automobilkou. Na tyto případy jsme se rozhodli zaměřit v následující galerii, kam jsme vybrali desítku automobilových propadáků. Některé znamenaly jen ztrátu peněz, jiné rovnou pohřbily celou značku.

Qoros

Měla to být vstupenka čínských automobilek ke znovudobytí evropských trhů. V roce 2013 se v Ženevě ukázala nová automobilka Qoros, za níž stáli čínská značka Chery a izraelští investoři. Jestliže původní čínské výroby zapáchaly a byly nekvalitní, Qoros se chlubil líbivým designem sedanu, kombi (ten se ukázal jen jako koncept) nebo hatchbacku 3, moderními palubními technologiemi a sebevědomím.

Není divu, v čele stála řada kapacit z velkých renomovaných značek, které nový projekt zlákal. Vše ještě podtrhlo maximálních pět hvězdiček v nárazových testech Euro NCAP, navíc s 95 procenty za ochranu dospělých. Jenže Qoros se také nepodbízel cenou, a i když měl bohatou výbavu a přeplňovaný čtyřválec, překonával i stálice v podobě Golfu a Octavie. Jako základna pro expanzi bylo navíc vybráno Slovensko. Qorosu se nakonec nepovedlo dostat do více zemí a i přes kladné ohlasy to stačilo jen na pět desítek prodaných aut v Evropě. Není proto divu, že se v roce 2015 Qoros stáhl zpět do Číny.

 

Právě se děje

Další zprávy