Deset naprostých automobilových propadáků. Někde se nepovedl model, jinde celá značka

Jan Matoušek Jan Matoušek
25. 9. 2018 6:02
Volkswagen Golf, Škoda Octavia, Nissan Qashqai nebo Hyundai i30. Všechno to jsou jména automobilů, kterým se povedlo uspět a dnes tvoří na evropském trhu jádro kategorie, do níž spadají. Jako každé odvětví má ale i automobilismus své temné stránky, chcete-li nepovedené modely. A někdy nejde jen o jeden model, ale rovnou o nepovedený pokus s celou automobilkou. Na tyto případy jsme se rozhodli zaměřit v následující galerii, kam jsme vybrali desítku automobilových propadáků. Některé znamenaly jen ztrátu peněz, jiné rovnou pohřbily celou značku.

Škoda Fabia Junior

Junior je patrně největším přešlapem v historii Škody. Nejnižší výbavový stupeň pro Fabii totiž očesal dostupné prvky na minimum - auto nemělo posilovač řízení, uzavíratelnou schránku před spolujezdcem nebo lakované nárazníky. K tomu nechyběla třináctipalcová kola, z výbavy se dostalo pouze na airbag řidiče. Navíc, pod kapotu se dostal litrový motor s výkonem 37 kW, jehož původ je až v 1000 MB. To stejné ostatně platí i o 1.4 MPI o výkonu 44 kW. Posléze ale oba motory nahradil tříválec 1.2 HTP. I přes nulovou výbavu si Škoda za Junior v roce 2001 účtovala čtvrt milionu (dnes přepočtem více než dvakrát tolik) a po modernizaci v roce 2005 potom 225 tisíc korun. Není divu, že druhá generace už tak oholený stupeň nedostala.

 

Právě se děje

Další zprávy