Deset naprostých automobilových propadáků. Někde se nepovedl model, jinde celá značka

Jan Matoušek Jan Matoušek
25. 9. 2018 6:02
Volkswagen Golf, Škoda Octavia, Nissan Qashqai nebo Hyundai i30. Všechno to jsou jména automobilů, kterým se povedlo uspět a dnes tvoří na evropském trhu jádro kategorie, do níž spadají. Jako každé odvětví má ale i automobilismus své temné stránky, chcete-li nepovedené modely. A někdy nejde jen o jeden model, ale rovnou o nepovedený pokus s celou automobilkou. Na tyto případy jsme se rozhodli zaměřit v následující galerii, kam jsme vybrali desítku automobilových propadáků. Některé znamenaly jen ztrátu peněz, jiné rovnou pohřbily celou značku.

Nissan a kompakty

Nissan kdysi učinil odvážný krok, když klasickou Almeru nahradil crossoverem Qashqai. Sázka na nejistotu se vyplatila a vůz s obtížně vyslovitelným jménem začali kopírovat i soupeři. Japonci však chtěli nabídnout i alternativu pro klasicky smýšlející zákazníky, vedle Qashqaie tak po několika měsících začali prodávat Tiidu. Hatchback nebo sedan s původními kořeny v Japonsku v roce 2003 se na evropských trzích objevil až o více než tři roky později. Navíc s designem, který se nedá označit jinak než jako kontroverzní. Pověst auta kazily i horší jízdní vlastnosti, nepomohl ani velký vnitřní prostor.

I přes neúspěch Tiidy to Nissan na poli klasických kompaktů nezabalil a čtyři roky zpátky předvedl Pulsar. Ten dostal líbivější kabátek, lepší jízdní vlastnosti a zachoval si na třídu nadprůměrný vnitřní prostor. Jenže i přes dobrý poměr ceny a výbavy zákazníci auto nekupovali. S příchodem nové emisní normy tak Nissan ukončil i produkci Pulsaru.

 

Právě se děje

Další zprávy