Vyplatí se koupit ojetý luxus? Radíme s pořízením bazarové Audi A4 osmé generace

Petr Šikl
3. 12. 2019 9:31
Vývojáři u Audi si dali při stavbě osmé generace pořádně záležet, jelikož kritika modelu, který jí předcházel, reputaci auta neprospěla. Nová podvozková platforma výrazně zkrátila přední převis a zlepšilo se také rozložení hmotnosti mezi nápravami. Novinka uměla konečně zatáčet stejně dobře jako konkurenční modely a na zadních sedadlech bylo mnohem více místa.
Foto: Audi

Pokud chcete benzin...

Přímovstřikové zážehové agregáty TFSI trápí vyšší spotřeba oleje, vadné svíčky, hlučné nebo přeskočené rozvodové řetězy či vadné přestavovače časování ventilů. K tomu je nutné připočítat vyšší spotřebu paliva, když ani základní 1.8 TFSI nejezdí zrovna úsporně (jisté zlepšení přišlo po modernizaci v roce 2012). Těmto motorům se i přes příznivější pořizovací cenu vyhněte.

Šestiválec 3.2 FSI se hodí jen pro majitele čerpacích stanic, jelikož pro udržení jeho života je nutné tankovat 98octanový benzín. Kromě zvýšené spotřeby oleje je nutné počítat s předčasně opotřebenými variátory natáčení vačkových hřídelí. S těmi se běžně mění vzájemný pohon hřídelí a v důsledku i celé složité rozvody včetně všech lišt a nápínáků. Jedině tak šestiválec může bez potíží fungovat.

Výkonný 3.0 V6 TFSI/245 kW pohánějící sportovní verzi S4 přeplňovalo nikoliv turbodmychadlo, ale mechanicky poháněný Lysholmův kompresor. Jízdně se jedná o skvělý pohon, zkušeností s ním moc není.

 

Právě se děje

Další zprávy