Vyplatí se koupit ojetý luxus? Radíme s pořízením bazarové Audi A4 osmé generace

Petr Šikl
3. 12. 2019 9:31
Vývojáři u Audi si dali při stavbě osmé generace pořádně záležet, jelikož kritika modelu, který jí předcházel, reputaci auta neprospěla. Nová podvozková platforma výrazně zkrátila přední převis a zlepšilo se také rozložení hmotnosti mezi nápravami. Novinka uměla konečně zatáčet stejně dobře jako konkurenční modely a na zadních sedadlech bylo mnohem více místa.
Foto: Audi

Ještě k pohonnému ústrojí

Všechny pohonné jednotky vedle čtyřválce 2.0 TDI mají řetězové rozvody, přičemž k jejich výměně dochází při zvýšené hlučnosti. U dieselu 2.0 TDI se řemen mění po 150 000 km (do roku 2013 raději i s vodní pumpou). Výměna motorového oleje je proměnlivá, přičemž jeho výměna má být provedena nejdéle po 15 000 km nebo roce provozu. U automatu Tiptronic se olejová náplň mění po 80 000 km, u dvouspojkového sedmistupňového S-Tronicu a variátoru Multitronicu nejpozději po 60 000 km.

Pohon všech kol Quattro se standardně pojil s motory 3,2 FSI a 3,0 TDI. Základ tohoto pohonu tvoří samosvorný mezinápravový diferenciál torsen asymetrického typu T3 pocházející z předchozí generace kombíku RS4. Za běžných podmínek jde 40 % síly na přední kola a 60 % na zadní.

 

Právě se děje

Další zprávy