Vyplatí se koupit ojetý luxus? Radíme s pořízením bazarové Audi A4 osmé generace

Petr Šikl
3. 12. 2019 9:31
Vývojáři u Audi si dali při stavbě osmé generace pořádně záležet, jelikož kritika modelu, který jí předcházel, reputaci auta neprospěla. Nová podvozková platforma výrazně zkrátila přední převis a zlepšilo se také rozložení hmotnosti mezi nápravami. Novinka uměla konečně zatáčet stejně dobře jako konkurenční modely a na zadních sedadlech bylo mnohem více místa.
Foto: Audi

A co naftový šestiválec?

Vznětové šestiválce poskytují ještě kultivovanější projev a výrazně lepší dynamiku při stále snesitelné spotřebě paliva. Do konce roku 2010 využívaly tyto šestiválce soustavu čtyř rozvodových řetězů umístěných ze strany převodovky a potřebovaly na opačné straně motoru pomocný krátký ozubený řemen pro pohon vysokotlakého čerpadla common-railu.

Počátek roku 2011 přinesl zjednodušení, agregáty si od té doby vystačí pouze se dvěma řetězy a obejdou se bez pomocného ozubeného řemenu. Díky tomu došlo ke zvýšení již slušné spolehlivosti. Bonusem je pak o čtyři kilogramy nižší hmotnost agregátu a jeho celkové zkrácení o deset centimetrů. S původní verzí agregátu bývají problémy s rozvody. Těm lze předejít výměnou dvou napínáků řetězů (jejich opotřebení prozradí chrastivé zvuky, které motor vydává hned po startu).

Náročnějším motoristům jednoznačně doporučujeme vznětové šestiválce vyrobené nejlépe od ledna 2011. Ty jsou tiché, spolehlivé a odolné.

 

Právě se děje

Další zprávy