Vyplatí se koupit ojetý luxus? Radíme s pořízením bazarové Audi A4 osmé generace

Petr Šikl
3. 12. 2019 9:31
Vývojáři u Audi si dali při stavbě osmé generace pořádně záležet, jelikož kritika modelu, který jí předcházel, reputaci auta neprospěla. Nová podvozková platforma výrazně zkrátila přední převis a zlepšilo se také rozložení hmotnosti mezi nápravami. Novinka uměla konečně zatáčet stejně dobře jako konkurenční modely a na zadních sedadlech bylo mnohem více místa.
Foto: Audi

Automat vs. manuál

Manuální převodovky jsou spolehlivé, při vyšším kilometrovém proběhu je nutné počítat nejen s výměnou spojky ale také s výměnou dvouhmotového setrvačníku. Bezestupňový variátor Multitronic spojený výhradně s pohonem předních kol obvykle nezlobí, jeho životnost není ale nekonečná. Počáteční problémy se škubáním při rozjezdu se řešilo výměnou šestilamelové spojky za sedmilamelovou.

Lépe uděláte s klasickým šestistupňovým automatem Tiptronic od firmy ZF, který od roku 2009 německá automobilka postupně nahrazovala dvouspojkovou sedmistupňovou skříňí S-Tronic, která je spolehlivá za předpokladu nešizené údržby a vyvarování se tahání těžkých přívěsů. Špatně snáší agresivní jízdu.

 

Právě se děje

Další zprávy