Bezpečnosti provozu to pochopitelně nikterak neprospívá. V noci jsou taková auta špatně vidět, ztrácejí se v provozu, na dálnici se před řidičem často objeví až na poslední chvíli. "Řidiči takových aut neriskují jen těžkou nehodu, ale také vysokou pokutu," tvrdí právník rakouského autoklubu ÖAMTC Nikolaus Authried.
Podobná pravidla jako v Rakousku přitom platí i v Česku. "Za příliš znečištěné nebo zakryté světlo u nás hrozí na místě pokuta až 2000 korun," říká tiskový mluvčí ministerstva dopravy František Jemelka. Ve správním řízení může výše postihu poskočit až mezi 1500 a 2500 korun.
Konkrétní určení přílišnosti znečištění světel (zadních i předních) se vždy posuzuje podle konkrétního případu. "Jde o to, jaký má jejich zašpinění vliv na funkčnost světla a tím i bezpečnost provozu," popisuje situaci Jemelka.
Je pochopitelně nereálné, aby řidič světla čistil za jízdy, kdy se na ně nabaluje špína. Pravidelná kontrola světel a jejich případné očištění, než řidič vyjede, pomohou v každém případě bezpečnosti silničního provozu a šoféra by měly uchránit komplikovaného vysvětlování a pokuty. Je to něco podobného jako smetení sněhu z auta a seškrábání námrazy z oken. Očistit, aby byla čitelná, by se měla i registrační značka vozidla.