Nový elektromobil Nissan Leaf je možné ovládat jedním pedálem. Nabízí ale i další technické inovace

Jan Matoušek Jan Matoušek
7. 9. 2017 13:21
Nissan Leaf sice ve své první generaci designem příliš nezabodoval, stal se ale symbolem (nejen) cenově poměrně dostupných elektromobilů. Novináři jej zvolili evropským Autem roku 2011, celosvětově pak jde o nejprodávanější elektromobil. Na tuto metu bude chtít navázat o dost atraktivnější nástupce. Nissan u něj změnil téměř všechno, rozhodně ne pouze design. Elektromotor má vyšší výkon a baterie větší kapacitu pro delší dojezd. Celkově je tak japonské "auto do zásuvky" zase o něco blíže klasickým modelům nižší střední třídy se spalovacím motorem. Nejzásadnější inovace nového Leafu najdete v následující grafice.

Přehled hybridů, plug-in hybridů a elektromobilů na českém trhu najdete pod tímto odkazem.

Foto: Nissan

Silnější pohonné ústrojí

Elektrický motor pod kapotou Leafu mezigeneračně posílil z 80 na 110 kW. Točivý moment narostl na 320 Nm, což mimo umožní lepší akceleraci. Tento údaj  však Nissan zatím nezveřejnil, maximální rychlost je nicméně 144 km/h. Zlepšit by se měly jízdní vlastnosti, a to také díky uložení těžkých akumulátorů doprostřed vozu. Leaf dále dostal nový elektrický posilovač řízení, s nímž Nissan slibuje vyšší a přesnost a lepší odezvu.

 

Právě se děje

Další zprávy