Nový elektromobil Nissan Leaf je možné ovládat jedním pedálem. Nabízí ale i další technické inovace

Jan Matoušek Jan Matoušek
7. 9. 2017 13:21
Nissan Leaf sice ve své první generaci designem příliš nezabodoval, stal se ale symbolem (nejen) cenově poměrně dostupných elektromobilů. Novináři jej zvolili evropským Autem roku 2011, celosvětově pak jde o nejprodávanější elektromobil. Na tuto metu bude chtít navázat o dost atraktivnější nástupce. Nissan u něj změnil téměř všechno, rozhodně ne pouze design. Elektromotor má vyšší výkon a baterie větší kapacitu pro delší dojezd. Celkově je tak japonské "auto do zásuvky" zase o něco blíže klasickým modelům nižší střední třídy se spalovacím motorem. Nejzásadnější inovace nového Leafu najdete v následující grafice.

Přehled hybridů, plug-in hybridů a elektromobilů na českém trhu najdete pod tímto odkazem.

Jen o trochu větší

Na délku má novinka 4480 mm, to je o 35 mm více než u končícího modelu. Ani milimetr ale z prodloužení nepadl na rozvor náprav, ten má stále 2,7 metru. I proto se uvnitř co do prostoru prakticky nic nezměnilo. Jen kufr vyrostl ze 370 na 435 litrů. Jak ale mimo jiné ukazuje fotografie, po sklopení zadních opěradel vznikne velký schod. O výšce menší o 15 mm již byla řeč, na 1790 mm pak vzrostla šířka vozu.

 

Právě se děje

Další zprávy