Ústí nad Labem - I když v kauze ROP Severozápad doposud padlo několik obvinění, policie v případu silnice na Děčínsku nikoho stíhat nebude.
Vyšetřovatelé se projektem za zhruba 390 milionů včetně dotace z Evropské unie začali zabývat loni v létě, kdy si přišli pro důkazy přímo do budovy ústeckého dotačního úřadu.
Teď po tři čtvrtě roce ale policisté rozhodli, že k trestnému činu nedošlo. "Věc jsme odložili," potvrdil deníku Aktuálně.cz mluvčí protikorupční policie Jaroslav Ibehej.
Zakázka před volbami
Příběh silnice z České Kamenice do Jiříkova se začal psát v létě 2008, jen několik měsíců před krajskými volbami a navíc v době, kdy Ústeckému kraji neotřesitelně vládla ODS.
Správa a údržba silnic Ústeckého kraje právě tehdy vypsala soutěž, ze které za tři měsíce, před zvolením nového vedení kraje, bylo vybráno vítězné sdružení firem Herkul a Vodohospodářské stavby.
Stavební dozor pak měla na starosti společnost Along, jejímž jedním ze společníků byl v minulosti také bývalý hejtman a současný poslanec ODS Jiří Šulc.
Hodnotitelé z ODS
Podle auditu, který pro ministerstvo financí zpracovala firma Deloitte, projekt prošel i díky bodům, které mu přidělili hodnotitelé Petr Kušnierz (bývalý ředitel úřadu, který nyní sedí ve vězení), Vladimír Bártl (ODS a bývalý primátor Mostu), Petr Horký (ČSSD a bývalý náměstek hejtmana v Karlovarském kraji), Kamil Řezníček (ODS a bývalý radní v Karlovarském kraji), Zdeněk Sysel (ODS) a také majitel stavební společnosti Zdislav Mazur (byl společníkem ve firmě, v níž nyní figuruje bratr vlivného podnikatele Daniela Ježka).
Krátce před tím, než byla stavba za unijní dotace postavena, se rozhodl kraj, že nechá na stejné silnici vybudovat ještě 1,5 kilometru dlouhý stoupací pruh pro kamiony. Ten přišel krajskou kasu na 115,5 milionu korun.
Z veřejných peněz a díky unijní dotaci tedy stála komunikace na Děčínsku více než půl miliardy korun. Ústecký kraj již dříve pochybení odmítal.
Diskutujete! Staňte se fanouškem mé stránky na Facebooku a své názory pište zde.