Marek Pokorný
Aktualizováno 25. 11. 2016 5:37
Hlavní město chce po letošní stagnaci opět začít více investovat do nových dopravních staveb. Zatímco zahájení stavby metra D je stále nejisté, vedení města nyní rozhodlo o tom, že napne své síly do pokračování Blanky – tedy dokončení vnitřního Městského okruhu. Na metro D si sice také vyčlenilo pro příští rok 800 milionů, ale prakticky všechny padnou na výkupy pozemků. V grafice se podívejte, jaké zásadní stavby hlavní město připravuje a v jakém jsou stavu. Na dopravu má jít největší část rozpočtu, celkem 18,5 miliardy korun. Drtivou většinu, 14,9 miliardy korun, ale spolknou dotace veřejné dopravy – tedy dopravního podniku a příměstských železnic.
Radlická radiála
Další prioritní stavba města je Radlická radiála (na vizualizaci), tedy propojení centra města s dálnicí D5 na Plzeň. V příštím roce má jít na její přípravu 69 milionů korun a většina z této sumy je určena na geologický průzkum. Součástí pětikilometrové stavby za odhadovaných 15 miliard korun je totiž několik tunelů v místě, kde je problematické podloží a očekávají se tam krasové jevy. Proti původnímu plánu z roku 2012, že po ní budou řidiči jezdit v roce 2018, bude také nejméně pětileté zpoždění.
Co Praze ještě chybí? Dokončení obou okruhů, metro D i tramvajové tratě. Podívejte se