Radlická radiála i moderní řídicí centrum. Podívejte se, do čeho chce Praha investovat

Marek Pokorný Marek Pokorný
Aktualizováno 25. 11. 2016 5:37
Hlavní město chce po letošní stagnaci opět začít více investovat do nových dopravních staveb. Zatímco zahájení stavby metra D je stále nejisté, vedení města nyní rozhodlo o tom, že napne své síly do pokračování Blanky – tedy dokončení vnitřního Městského okruhu. Na metro D si sice také vyčlenilo pro příští rok 800 milionů, ale prakticky všechny padnou na výkupy pozemků. V grafice se podívejte, jaké zásadní stavby hlavní město připravuje a v jakém jsou stavu. Na dopravu má jít největší část rozpočtu, celkem 18,5 miliardy korun. Drtivou většinu, 14,9 miliardy korun, ale spolknou dotace veřejné dopravy – tedy dopravního podniku a příměstských železnic.
Foto: Jan Langer

Řídicí centrum Malovanka

Na půl miliardy by také mělo město utratit na stavbě řídicího centra Malovanka. Z něj se má řídit veškerý provoz v metropoli, včetně Městského okruhu a tunelu Blanka. Má zde být také krizové středisko magistrátu. I tento objekt měl být zprovozněn před několika lety spolu s celou Blankou, více než miliardová stavba je ale přitom stále na začátku. Například letos se mělo prostavět 400 milionů, tři čtvrtiny této sumy se ale převádějí na příští rok.

 

Právě se děje

Další zprávy