metro

Na lince metra C spadla ze stropu omítka, mezi Florencí a Kačerovem byl zastaven provoz

V tunelu metra u stanice Pražského povstání spadla v pondělí večer ze stropu část omítky. Na lince C se kvůli tomu zastavila doprava mezi Florencí a Kačerovem. Provoz by se mohl obnovit kolem 21:00, sdělila mluvčí pražského dopravního podniku Aneta Řehková.

Doprava se podle webu dopravního podniku zastavila kolem 19:45. Na místo vyjeli pracovníci, aby zjistili rozsah poškození, řekla Řehková. "Práce ukončeny. Předpoklad obnovení provozu cca 20:45 až 21:00," uvedla mluvčí krátce po 20:30. Místo metra vyjely náhradní autobusy.

Podobný problém přerušil dopravu na lince C loni v prosinci. Kvůli uvolněné izolaci u stanice Vyšehrad se tehdy na hodinu v ranní špičce zastavila doprava mezi stanicemi Florenc a Pražského povstání.

Zdroj: ČTK

Paříž zasáhla silná bouře s krupobitím, voda zaplavila jednu stanici metra

Paříž v úterý v podvečer zasáhla silná bouře s deštěm a krupobitím. Voda natekla i do stanice metra Balard v 15. obvodu. Zavřené jsou kvůli bouřce a silnému dešti i další stanice. Meteorologická stanice na vrcholu Eiffelovy věže naměřila poryv větru o rychlosti 104 kilometrů za hodinu. S odkazem na prohlášení a fotografie na Twitteru o tom informovala stanice BFM TV.

V Paříži začalo prudce pršet zhruba v 17:30. Voda způsobila obtíže zejména v dopravě. Voda tekla po schodišti do stanice Balard, zavřená je rovněž stanice Alma-Marceau. Voda zaplavila také nedaleký bulvár New-York. Lidé se mají vyhnout podzemním podchodům.

Počasí narušilo také železniční dopravu, vlaky na několika tratích musely snížit rychlost a nabírají zpoždění.

Meteorologická stanice Montsouris ve 14. obvodu zaznamenala za jednu hodinu 26,5 milimetru srážek. Místy padají také kroupy. Škody likvidují hasiči.

Zdroj: ČTK

Část pražského metra A pět hodin stála, kontrolní vlak narazil do uvolněné trubky

Kvůli nehodě kontrolní soupravy byl v čtvrtek ráno téměř pět hodin přerušený provoz na lince metra A mezi stanicemi Želivského a Náměstí Míru. Ve stanici Flora, kde se nyní opravuje traťový vodovod, narazila souprava do uvolněné trubky. Při nehodě nebyl nikdo zraněn, příčiny se vyšetřují.

Vlak byl bez cestujících. Šlo o kontrolní soupravu, která projíždí trasu před zahájením provozu a zjišťuje, zda je po nočních pracích vše v pořádku. Provoz byl přerušen zhruba od 4:40 do 9:25. Cestující museli ve vyloučeném úseku použít tramvaje nebo autobusy, ve zbylých dvou částech linky A jezdilo metro normálně. 

Zdroj: ČTK

Oprava zastaví provoz linky metra C mezi Vltavskou a Hlavním nádražím

Oprava stropní desky na Florenci zastaví provoz linky metra C mezi Vltavskou a Hlavním nádražím. Pražské metro nepojede od soboty 11. června od zahájení provozu do ukončení provozu v neděli 12. června. Lidé budou muset využít náhradní dopravu. Vyplývá to z informací zveřejněných na stránkách dopravního podniku. Lidé budou moci využít náhradní tramvajové dopravy. 

Zdroj: ČTK

Na Opatově spadl člověk do kolejiště metra, utrpěl vážná zranění

Ve stanici pražského metra Opatov v pondělí večer spadl jednadvacetiletý muž pod vlak, je vážně zraněný. Linka metra C víc než hodinu nejezdila mezi stanicemi Kačerov a Háje, provoz zajišťovaly náhradní autobusy. Vyplývá to z informací na webu pražského dopravního podniku a mluvčí pražských zdravotnických záchranářů Jany Poštové.

Muže zpod vlaku museli vyprostit. Záchranáři ho uvedli do umělého spánku. S úrazem hrudníku, pánve a bérce ho převezli do vinohradské nemocnice, napsala Poštová na Twitteru.

Provoz metra se zastavil krátce po 21:00, obnoven byl po 22:15, vyplývá z informací pražského dopravního podniku. Mezi Kačerovem a Háji jezdila náhradní autobusová linka X-C.

Zdroj: ČTK

Stavba linky metra D může začít, stavební povolení nabylo právní moci

Stavba nové linky pražského metra D z Pankráce na Nové Dvory může začít. Právní moci nabylo stavební povolení. Řekl to náměstek primátora Adam Scheinherr (Praha Sobě). Ministerstvo dopravy před zhruba dvěma týdny zamítlo odvolání odpůrců stavby proti vydání stavebního povolení. Ve čtvrtek uplynula patnáctidenní lhůta na doručení veřejné vyhlášky a povolení se tak stalo pravomocným. Samotná stavba by měla zahájena v druhé polovině letošního dubna.

Investorem stavby je Dopravní podnik hlavního města Prahy, který má všechna potřebná povolení a vybral dodavatele stavby. Jako první vznikne část trasy z Pankráce na Nové Dvory. Náklady by měly být při započtení inflace zhruba 52,09 miliardy korun. Poté bude stavba pokračovat do Depa Písnice a v budoucnu má být postaven úsek z Pankráce na náměstí Míru. Na přestupní stanici Pankrác C a D se počítá s více než 120 tisíci cestujícími denně.

"Dnes nabylo právní moci stavební povolení pro metro D, a to pro prvních pět stanic. Získali jsme tedy to nejdůležitější stavební povolení. Je to obrovským úspěchem, řekl bych, že takové stavební povolení získává Praha jednou za deset let. Díky tomu, že už máme vybraného zhotovitele, můžeme začít se stavbou," řekl ve čtvrtek Scheinherr.

Zdroj: ČTK

Praha dokončila geologický průzkum metra D, stavba by mohla začít na jaře

Pražský dopravní podnik dokončil geologický průzkum stavby trasy metra D, který vyšel na zhruba 1,82 miliardy korun. Nyní čeká na hlavní stavební povolení ke stavbě úseku z Pankráce na Olbrachtovu. Stavět by se mohlo začít letos na jaře. O financování výstavby jedná město s Evropskou investiční bankou. Ve středu to řekli primátorovi náměstci Adam Scheinherr (Praha Sobě) a Pavel Vyhnánek (Praha Sobě) a generální ředitel DPP Petr Witowski. Trasa metra je z Olbrachtovy plánována do Písnice.

Zdroj: ČTK
Pokračovat