mýtné

Dopravci v pololetí zaplatili za mýto přes sedm miliard korun, meziročně o třetinu více

Dopravci za první pololetí letošního roku zaplatili za mýto 7,08 miliardy korun. Meziročně je to o téměř 29 procent více. K růstu výběrů poplatků letos přispívá zejména zavedení poplatků za hluk z provozu a za znečištění ovzduší, kromě toho stoupá intenzita dopravy. Dnes o tom informovala společnost CzechToll. Od března do června rostl počet mýtných transakcí každý měsíc dvouciferným tempem.

Výběr mýta rychle rostl i v červnu, kdy dopravci zaplatili celkem 1,25 miliardy korun. Meziročně je to o 28 procent více. Šlo o druhý největší výběr v jednom kalendářním měsíci od roku 2007. Rekordní je zatím letošní březen, kdy výběry z mýta činily 1,28 miliardy korun. Satelitní mýtný systém zaznamenal v červnu téměř 96 milionů mýtných transakcí, o 12 procent více než v červnu 2020.

Zdroj: ČTK

V Česku se loni na mýtném vybralo 10,94 miliardy korun

Stát loni vybral na mýtném v Česku 10,94 miliardy korun, což je meziročně o 1,2 procenta více. Za 13 let fungování mýtného systému tak dopravci v Česku zaplatili kolem 109,7 miliardy korun. Vyplývá to ze statistik správce elektronického mýtného systému, společnosti CzechToll.

V prosinci, kdy byl spuštěn nový satelitní systém, výběry meziročně mírně klesly. Ty ovšem klesaly i v některých předchozích měsících. Systém výběru mýta zaznamenal na konci loňského roku velké změny. Do konce listopadu byla správcem mýta rakouská společnost Kapsch. Tu v prosinci vystřídalo česko-slovenské konsorcium CzechToll/SkyToll. Současně začal místo dosavadní mikrovlnné technologie fungovat nový satelitní systém.

Zdroj: ČTK

Týden před spuštěním nového mýta stále nebylo v systému 180 000 vozidel

Do půlnoci z neděle na pondělí vozidel dopravci zaregistrovali 274 000, což je asi 60 procent z celkem očekávaného počtu. Problémem je také nízký počet palubních jednotek mezi dopravci. Nadále tak na dálnicích hrozí kolony, které u hranic mohou dosahovat až ke 12 kilometrům.

Zdroj: ČTK
Pokračovat