letadlo

Policie obvinila člověka kvůli letu z Řecka s porouchaným motorem

Policie obvinila jednoho člověka v souvislosti s letounem společnosti Smartwings, který v roce 2019 letěl z Řecka do Prahy s porouchaným motorem. Webu Zdopravy.cz to řekl mluvčí pražského městského státního zastupitelství Aleš Cimbala. Obviněný je podle něj stíhán kvůli obecnému ohrožení z nedbalosti.

Letoun letěl 22. srpna 2019 z řeckého ostrova Samos do Prahy. Letadlu přestal podle dřívějších informací během letu nad Egejským mořem fungovat levý motor, který se posádce nepodařilo znovu nastartovat. Stroj pak pokračoval v nižší letové hladině až do Prahy. Na palubě bylo 170 lidí.

Úřad pro civilní letectví krátce po události uvedl, že v případech, kdy se letadlu porouchá jeden z motorů, je obvyklým řešením nouzové přistání na nejbližším letišti. Jde především o preventivní postup pro případ, kdyby přestal fungovat i druhý motor.

Web Zdopravy.cz také upozornil na zprávu Ústavu pro odborné zjišťování příčin leteckých nehod, podle které pochybil kapitán letadla.

Zdroj: ČTK

Airbus reorganizuje výrobu, ve Francii závody spojí, v Německu naopak rozdělí

Evropský výrobce letadel Airbus ohlásil největší reorganizaci svých výrobních závodů ve Francii a Německu za více než deset let. Informovala o tom agentura Reuters, podle níž Airbus výrobu uskupí do tří celků. Ve Francii výrobu sloučí, v Německu rozdělí. O provozu ve Španělsku se vede debata.

Ve Francii výrobce letadel spojí výrobu aerostruktur do jednoho subjektu. Závody v Saint-Nazaire a Nantes, kde se montují trupy letounů, se tak sloučí s divizí Stelia s globální působností.

V Německu Airbus rozdělí divizi Premium Aerotec. Část z ní sloučí se závody ve městech Stade a Hamburk, z části vznikne samostatná divize, která se bude zabývat výrobou detailních součástek v omezeném množství.

"Posuzujeme různé vlastnické struktury s cílem najít to nejlepší řešení," uvedl mluvčí společnosti ohledně naposledy zmíněné divize. Ta produkuje jak jednoduché součástky za pár dolarů, tak i ty složitě obráběné, co stojí desítky tisíc dolarů. Spadat by pod ní měla i část továrny v Augsburgu a rumunský závod v Brašově.

Šéf podniku Guillaume Faury před dvěma měsíci označil výrobu aerostruktur, do nichž se řadí i trupy letadel, za hlavní předmět podnikání Airbusu.

Zdroj: ČTK
Pokračovat