Magdalena Chorá
Aktualizováno 13. 9. 2020 12:55
Zatímco nově se na českém trhu letos usídlilo sedm velkých značek, šest jich z tuzemska odešlo. Podle analýzy firmy CBRE je to největší "úprk" za poslední tři roky. Na vině je kromě koronakrize i menší výstavba obchodních center. Mezi nově příchozí patří Gap, Tedi či Assos. Módní řetězce Forever 21 a Camaieu v tuzemsku naopak končí. Obchody si v tržbách musejí vypomáhat stále častěji e-shopy.
Gap chystá ještě letos dvě pobočky a e-shop
Pravděpodobně největší značka vstupující letos do Česka je americký Gap. Soustředí se především na džínové oblečení.
- V Česku i na Slovensku otevře své značkové prodejny a už v průběhu září má začít fungovat e-shop. Nové prodejny by se měly začít otevírat od konce letošního roku.
V Česku mají nové pobočky vyrůst v centrech Westfield Chodov v Praze a Forum Nová Karolina v Ostravě. Oděvní firma tak činí v době, kdy se příliš nedaří jejím akciím a od roku 2012 každoročně několik prodejen zavře.
Na český a slovenský trh přivede Gap společnost CS Retail 1969, spadající pod CS Apparel Group. CS Retail má pod svými distribučními křídly i sportovní značku Under Armour, zastřešuje e-shop sportovní značky Puma nebo provozuje více než sto obchodů oděvní značky Sam 73.