Krize smetla z českého trhu několik značek. Podívejte se, které naopak přicházejí

Magdalena Chorá Magdalena Chorá
Aktualizováno 13. 9. 2020 12:55
Zatímco nově se na českém trhu letos usídlilo sedm velkých značek, šest jich z tuzemska odešlo. Podle analýzy firmy CBRE je to největší "úprk" za poslední tři roky. Na vině je kromě koronakrize i menší výstavba obchodních center. Mezi nově příchozí patří Gap, Tedi či Assos. Módní řetězce Forever 21 a Camaieu v tuzemsku naopak končí. Obchody si v tržbách musejí vypomáhat stále častěji e-shopy.
Značka luxusní módy Saint Laurent
Značka luxusní módy Saint Laurent | Foto: ČTK

Do Pařížské se stěhují luxusní značky

Diskontní řetězce nizozemský Action a německý Tedi plánovaly otevřít své první prodejny na českém trhu už na jaře. Kvůli pandemii ale svou expanzi odsunuly až na třetí čtvrtletí tohoto roku. Řetězcům Pepco, Kik nebo Tiger tak přibyla konkurence.

  • "Vstup nových značek na náš trh je ovlivněn vývojem na trhu, tedy tím, jak se daří stávajícím nájemcům v daných segmentech. Některé známé značky vstupují na český trh také prostřednictvím partnerů, takzvaných franšízantů, jako například Under Armour či GAP," řekl vedoucí správy obchodních center v CBRE Tomáš Míček.

Česko přitahuje i značky z opačné strany cenového spektra. "V našem retailovém trhu vidí potenciál i prestižní a luxusní značky jako Saint Laurent, patřící do skupiny Kering Group. Ta se rozhodla vyměnit ve své prodejně v Pařížské ulici v Praze pánskou módu Brioni za Saint Laurent a udržet si tak toto lukrativní místo," říká konzultant v oblasti maloobchodu nákupních tříd Tomáš Krejcar.

  • Saint Laurent přitom podle něj není výjimkou. "Do Česka se chystají i další značky obdobného formátu, které čekají na vhodný prostor. Jedna z nich už své místo našla v Pařížské ulici a bude otevírat začátkem příštího roku," dodal Krejcar.
 

Právě se děje

Další zprávy