Krize smetla z českého trhu několik značek. Podívejte se, které naopak přicházejí

Magdalena Chorá Magdalena Chorá
Aktualizováno 13. 9. 2020 12:55
Zatímco nově se na českém trhu letos usídlilo sedm velkých značek, šest jich z tuzemska odešlo. Podle analýzy firmy CBRE je to největší "úprk" za poslední tři roky. Na vině je kromě koronakrize i menší výstavba obchodních center. Mezi nově příchozí patří Gap, Tedi či Assos. Módní řetězce Forever 21 a Camaieu v tuzemsku naopak končí. Obchody si v tržbách musejí vypomáhat stále častěji e-shopy.
Foto: Action

Česko ovládly diskonty

Mezi nově příchozí značky z tohoto roku patří například česká Bonami, Saint Laurent či Assos. Noví hráči na trhu jsou zaměřeni především na módu či sportovní oblečení, ale i na nábytek či na diskontní zboží. Diskontní prodejny se snaží konkurovat ostatním zejména co nejnižší cenou.

"Diskontní maloobchodníci si obvykle pronajímají velké plochy o rozloze stovek metrů čtverečních a na vstup na nový trh se připravují několik let. Právě nyní v Česku otevírají dvě značky Tedi a Action, které zde vidí potenciál. Registrujeme tedy, že maloobchodníci tuzemskému trhu věří a připravují se na vstup do podzimní sezóny," uvedl v tiskové zprávě vedoucí maloobchodního poradenství a transakčních služeb CBRE Milan Mašša. 

 

Právě se děje

Další zprávy