Konec čekání na levnější hovory, volat půjde i s Tescem

ČTK Kateřina Vokurková ČTK, Kateřina Vokurková
14. 3. 2013 17:30
Na český trh míří minimálně tři noví virtuální operátoři
ilustrační foto
ilustrační foto | Foto: Thinkstock

Na konec textu jsme při aktualizaci v 17:30 doplnili informace o dalším novém operátorovi Tesco Mobile a plánech vydavatelství Mafra na vlastního virtuálního operátora.

Praha - Na český trh vstoupí nový virtuální operátor Centropol Telecom. Služby začne zákazníkům nabízet letos v září.

Konkurenční výhodou oproti ostatním operátorům má být zejména cena, která bude podle zástupců společnosti až o desítky procent nižší.

Firma chce profitovat i na spojení se svým původním byznysem. Centropol Energy je dodavatelem silové elektřiny a zemního plynu a právě pro klienty této firmy bude mít virtuální operátor z rodiny Centropol zvýhodněnou nabídku.

Kromě klasických hlasových či roamingových služeb plánuje Centropol zákazníkům nabídnout i internet. Příští rok také počítá s pevnými linkami.

V síti jakého operátora bude působit, firma zatím nesdělila. „Mohu jen říci, že O2 to nebude," prozradil online deníku Aktuálně.cz obchodní ředitel skupiny Centropol Lukáš Pokrupa s tím, že k podpisu smlouvy by mělo dojít v horizontu jednoho měsíce.

Centropol Telecom se chce v letošním roce zaměřit zejména na domácnosti. Zprvu plánuje oslovit současné zákazníky sesterské společnosti Centropol Energy, kteří od firmy odebírají elektřinu nebo zemní plyn. Firma tak podle svých odhadů může takto oslovit až milion potencionálních klientů. „Očekáváme, že bychom mohli mít každý měsíc 10 až 20 tisíc telefonních čísel," předpokládá Pokrupa.

Podle něj je na celém českém trhu prostor převzít až tři miliony SIM karet. Centropol Telecom chce být prvním subjektem, který této možnosti využije a získá tak většinu trhu. V příštím roce pak plánuje proniknout také do podnikatelského segmentu.

Sto milionů na rozjezd

Od BleskMobilu, který sám sebe označil za prvního českého virtuálního operátora a na českém trhu působí od listopadu 2012, se bude Centropol Telecom podle Lukáše Pokrupy lišit zejména nabídkou služeb. Zákazníkům tak neposkytne pouze předplacené karty, ale i tarify. „V rámci těchto tarifů si chceme hrát s volnými minutami, s levnějším voláním či voláním zdarma," vysvětlil Pokrupa.

Druhým nejvýznamnějším rozdílem pak budou balíčky, ve kterých bude firma kombinovat volání s dodávkami elektřiny a zemního plynu. „Zatím nevíme stoprocentně přesně, na kterých parametrech budeme chtít zákazníkovi ušetřit. Pravděpodobně to bude cena volání nebo cena za megawatthodinu," doplnil Pokrupa. Tyto balíčky budou každopádně zaměřeny na celé rodiny.

Ilustrační snímek
Ilustrační snímek | Foto: Thinkstock
Čtěte také:
Čtvrtý operátor nebude. Aukce kmitočtů zrušena
Je tu první virtuální operátor pro firmy. Přijde v létě
Ani BleskMobil nepomohl. Češi volají nejdráž v Evropě

Jen v letošním roce chce firma do nového byznysu investovat 100 milionů korun. Další desítky milionů korun pak půjdou do marketingu. Firma bude své zákazníky oslovovat elektronicky nebo prostřednictvím call centra či podomního prodeje. Uzavírat smlouvy bude možné také v kamenných obchodních místech.

O rozjezd operátora se zatím starají tři lidé. Do konce roku by se měl Centropol Telecom rozšířit o dalších 36 zaměstnanců.

Tesco a Mafra reagují

Už v létě pak vlastního virtuálního operátora Tesco Mobile spustí také maloobchodní řetězec Tesco ve spolupráci s operátorem Telefónika. Společný podnik má těžit ze zkušeností z jiných zemí, kde Tesco a O2 spolupracují. Tesco Mobile již požádalo telekomunikační úřad o licenci.

"Dnes jsme udělali klíčový krok na cestě s cílem poskytnout českým zákazníkům další z řady inovativních služeb, které znají ze zahraničních trhů," uvedl generální ředitel společnosti Tesco v ČR David Morris. Tesco Mobile má podle generálního ředitele společnosti Tesco v ČR Davida Morrise nabízet jednoduché a srozumitelné služby za výhodnou cenu. Tomu má odpovídat i nabídka služeb.

Řetězec chce klienty virtuálního operátora nalákat hlavně z řad svých zákazníků. SIM karty bude prodávat 232 obchodů Tesco, k dostání budou také v e-shopu řetězce. V Tesco Mobile drží stejný podíl Tesco Stores a Telefónica Czech Republic.

O vlastním virtuálním operátorovi jedná se společností T-Mobile také vydavatelství Mafra. Mohl by se jmenovat Mobil.cz, jako jeden ze serverů Mafry, který se zabývá mobilními technologiemi. Podpis smlouvy je prý otázkou několika týdnů, vyplývá z informací ČTK, které firmy nechtěly komentovat.

"Zatím to nemůžeme komentovat," reagovala mluvčí T-Mobilu Martina Kemrová. "V současné době potenciál případného projektu virtuálního operátora analyzujeme. Samozřejmě diskutujeme se všemi operátory na trhu, ale spekulace o konkrétní realizaci jsou předčasné," řekl ČTK člen představenstva Mafry Roman Latuske.

S T-Mobilem se na virtuálním operátorovi dohodla již firma GTS, která jej chce zaměřit na služby pro firemní zákazníky. Svůj záměr působit jako virtuální operátor oznámil už také provozovatel sítě CDMA U:fon, hovoří se i o České poště nebo UPC. S každým mobilním operátorem v současnosti podle důvěryhodného zdroje jednají minimálně dva nebo tři zájemci.

Vznik virtuálních operátorů částečně uspíšila aktivita Českého telekomunikačního úřadu, který chce pro mobilní firmy v rámci regulace mobilního trhu zavést povinnost zveřejnit velkoobchodní nabídku. Slibuje si od toho zvýšení konkurence. V minulosti operátoři nechtěli zájemce do svých sítí pustit.

Ilustrační foto
Ilustrační foto | Foto: ČEZ
Neutrácejte zbytečně a vyberte si nejlevnějšího dodavatele ve vašem kraji díky jednoduchému srovnávači cen elektřiny a plynu. Vyřídíme za vás i přechod k jinému dodavateli.
 

Právě se děje

Další zprávy