4. Jak vracet zboží v obchodě
Zatímco vrácení do 14 dnů bez udání důvodu platí pouze pro e-shopy, musí všechny obchody poskytovat na spotřební zboží dvouletou záruku a to i na zlevněné zboží, pokud je nové.
Jaká jsou vaše práva při reklamaci
"Ze zákona vyplývá, že prodejce zdarma odpovídá za bezvadnost koupeného zboží po dobu 24 měsíců od jeho převzetí. Prodávající je dále povinen přijmout reklamaci v kterékoli provozovně, v níž je přijetí reklamace možné s ohledem na sortiment nabízeného zboží," říká Fröhlich
Dále vysvětluje, že po celou provozní dobu musí být na prodejně přítomen pracovník pověřený vyřizováním reklamací. Reklamaci je možné uplatnit i v sídle nebo místě podnikání prodávajícího apod. To vše je přímo stanoveno zákonem, je to tedy pro zákazníky zdarma a není na to potřeba sepisovat zvláštní smlouvu, či přikupovat další záruku.
Chybí účtenka
Důležité je mít na paměti, že vrátit zboží je možné i bez účtenky. "Jako doklad při reklamaci nemusí sloužit jen papírová účtenka, koupě se dá prokázat i originálním obalem, specifičností zboží, které nikdo jiný neprodává, fotkou účtenky a dokonce někdy i svědeckou výpovědí. Nejjednodušší je ale platit za zboží platební kartou. Klient totiž koupi zboží, které reklamuje, může doložit také bankovním výpisem, kde je uveden název obchodníka, datum nákupu a částka, kterou zaplatil," uvedla Iva Haiderová z právního oddělení Air Bank.