Co když se Ježíšek splete? Podívejte se na rady, co si počít s nevhodnými dárky

Ondřej Neufus Ondřej Neufus
25. 12. 2018 14:55
Spálit se při vánočních nákupech může kdokoliv. Ať už koupí pod stromeček pantofle se špatnou velikostí, vybere stejný dárek jako jiný příbuzný nebo se obdarovanému prostě jen ten svetr se sobem nelíbí. Na co mají zákazníci v těchto případech právo, se dozvíte v následujícím přehledu.
Foto: tichr / Shutterstock.com

4. Jak vracet zboží v obchodě

Zatímco vrácení do 14 dnů bez udání důvodu platí pouze pro e-shopy, musí všechny obchody poskytovat na spotřební zboží dvouletou záruku a to i na zlevněné zboží, pokud je nové.

Jaká jsou vaše práva při reklamaci

"Ze zákona vyplývá, že prodejce zdarma odpovídá za bezvadnost koupeného zboží po dobu 24 měsíců od jeho převzetí. Prodávající je dále povinen přijmout reklamaci v kterékoli provozovně, v níž je přijetí reklamace možné s ohledem na sortiment nabízeného zboží," říká Fröhlich

Dále vysvětluje, že po celou provozní dobu musí být na prodejně přítomen pracovník pověřený vyřizováním reklamací. Reklamaci je možné uplatnit i v sídle nebo místě podnikání prodávajícího apod. To vše je přímo stanoveno zákonem, je to tedy pro zákazníky zdarma a není na to potřeba sepisovat zvláštní smlouvu, či přikupovat další záruku.

Chybí účtenka

Důležité je mít na paměti, že vrátit zboží je možné i bez účtenky. "Jako doklad při reklamaci nemusí sloužit jen papírová účtenka, koupě se dá prokázat i originálním obalem, specifičností zboží, které nikdo jiný neprodává, fotkou účtenky a dokonce někdy i svědeckou výpovědí. Nejjednodušší je ale platit za zboží platební kartou. Klient totiž koupi zboží, které reklamuje, může doložit také bankovním výpisem, kde je uveden název obchodníka, datum nákupu a částka, kterou zaplatil," uvedla Iva Haiderová z právního oddělení Air Bank.

 

Právě se děje

Další zprávy