Co když se Ježíšek splete? Podívejte se na rady, co si počít s nevhodnými dárky

Ondřej Neufus Ondřej Neufus
25. 12. 2018 14:55
Spálit se při vánočních nákupech může kdokoliv. Ať už koupí pod stromeček pantofle se špatnou velikostí, vybere stejný dárek jako jiný příbuzný nebo se obdarovanému prostě jen ten svetr se sobem nelíbí. Na co mají zákazníci v těchto případech právo, se dozvíte v následujícím přehledu.
Peníze. Ilustrační foto.
Peníze. Ilustrační foto. | Foto: ČTK

3. Na co si dát pozor

Rizikové weby

Česká obchodní inspekce spravuje přehled rizikových webů, kde s reklamací či vrácením zboží nemusíte pochodit. Mluvčí ČOI Jiří Fröhlich ovšem doplňuje, že seznam na webu inspekce není výčet všech nepoctivých internetových stránek. Radí také, aby lidé při výběru e-shopu pročetli recenze srovnávacích serverů a podobně.

Když balík nedorazil

Pokud objednaná zásilka vůbec nepřijde, je vhodné požádat svojí banku o službu zvanou chargeback. Takto lze částku stáhnout od obchodníka, pokud ten neprokáže, že zboží dodal.

"Spotřebitel nemá na chargeback právní nárok, ale zkušenost ESC ukazuje, že banky ho často provádějí pro své klienty dobrovolně. Někdy tak činí i v případě dodání zcela jiného než objednaného zboží. Dobré je žádost doplnit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s prodejcem,"říká Ondřej Tichota z Evropského spotřebitelského centra. Může jít o nákupy v EU i mimo ni, v USA, Číně a podobně.

 

Právě se děje

Další zprávy