reklama
 
 

Co když se Ježíšek splete? Podívejte se na rady, co si počít s nevhodnými dárky

Foto: Thinkstock

Spálit se při vánočních nákupech může kdokoliv. Ať už koupí pod stromeček pantofle se špatnou velikostí, vybere stejný dárek jako jiný příbuzný nebo se obdarovanému prostě jen ten svetr se sobem nelíbí. Na co mají zákazníci v těchto případech právo, se dozvíte v následujícím přehledu.

1. Na co máte právo

Pokud vám dorazilo objednané zboží pozdě, nebo se obdarovanému prostě nelíbí, máte právo od smlouvy odstoupit do 14 dnů od převzetí zboží. Jedná se ovšem pouze o smlouvy uzavřené mimo obchodní prostory, tedy hlavně o nákupy v e-shopech. Odstoupit můžete i předtím, než si zboží převezmete.

"Zákonné termíny jsou jednoduché - obchodníkovi oznamte, že odstupujete od smlouvy do 14 dnů od převzetí zboží. Pak máte dalších 14 dnů na to, abyste odeslali zboží zpátky. Oba kroky lze spojit dohromady, tedy poslat balík se zbožím a oznámením o odstoupení. Rozhodně ale nedělejte to, že zboží jenom pošlete zpátky bez komunikace a součinnosti z vaší strany," říká Lukáš Zelený, vedoucí právního oddělení spotřebitelské organizace dTest.

Při vracení zboží do e-shopu by měl zákazník použít původní obal. Pokud jej ovšem nemá, nemůže obchodník vrácené zboží odmítnout. Na druhou stranu ovšem může nahrazení některých typů speciálních obalů naúčtovat.

Prodejce nemůže peníze bez vašeho souhlasu vrátit jinak, než způsobem, kterým zákazník za zboží zaplatil. Není možné například zaplatit zboží kartou a poté žádat vrácení peněz na jiný účet.

autor: Ondřej Neufus | 25. 12. 2018 14:55

reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama