Tři roky se slabou korunou. Projděte si, za co utratila centrální banka 800 miliard

Přesně před třemi lety začala Česká národní banka svůj boj s hrozící deflací a příliš silnou korunou. Co přinesly její měnové intervence a kdy skončí? Na kolik pak přijde euro?
Foto: Aktuálně.cz

Kurz pod kontrolou

Ještě 6. listopadu 2013 se dalo jedno euro pořídit za 25,75 koruny. O den později už na základě rozhodnutí Bankovní rady ČNB česká měna oslabila ke 27 korunám za euro. Právě to je hranice, nad kterou se ČNB zavázala korunu držet. Nejslabší za dobu intervencí byla česká měna v lednu 2015, kdy na několik dní oslabila nad 28 korun za euro. Letos se naopak drží blízko hranice kurzového závazku.

 

Právě se děje

před 7 hodinami

Airbus reorganizuje výrobu, ve Francii závody spojí, v Německu naopak rozdělí

Evropský výrobce letadel Airbus ohlásil největší reorganizaci svých výrobních závodů ve Francii a Německu za více než deset let. Informovala o tom agentura Reuters, podle níž Airbus výrobu uskupí do tří celků. Ve Francii výrobu sloučí, v Německu rozdělí. O provozu ve Španělsku se vede debata.

Ve Francii výrobce letadel spojí výrobu aerostruktur do jednoho subjektu. Závody v Saint-Nazaire a Nantes, kde se montují trupy letounů, se tak sloučí s divizí Stelia s globální působností.

V Německu Airbus rozdělí divizi Premium Aerotec. Část z ní sloučí se závody ve městech Stade a Hamburk, z části vznikne samostatná divize, která se bude zabývat výrobou detailních součástek v omezeném množství.

"Posuzujeme různé vlastnické struktury s cílem najít to nejlepší řešení," uvedl mluvčí společnosti ohledně naposledy zmíněné divize. Ta produkuje jak jednoduché součástky za pár dolarů, tak i ty složitě obráběné, co stojí desítky tisíc dolarů. Spadat by pod ní měla i část továrny v Augsburgu a rumunský závod v Brašově.

Šéf podniku Guillaume Faury před dvěma měsíci označil výrobu aerostruktur, do nichž se řadí i trupy letadel, za hlavní předmět podnikání Airbusu.

Zdroj: ČTK
Další zprávy