Praha - Téměř devět z deseti vlaků Českých drah (ČD) jelo vloni podle jízdního řádu. Včas, což podle mezinárodního standardu znamená se zpožděním maximálně do pěti minut, jelo vloni 89,9 procenta všech vlaků. V meziročním srovnání jde o růst o 3,3 procentního bodu.
Většina zpoždění vznikla kvůli výlukám, křižování vlaků nebo při čekání na projetí důležitějšího spoje. S odkazem na vlastní statistiku to dnes uvedly České dráhy.
Přesnost vlaků se do předloňského roku kvůli stále častějším rekonstrukcím železničních tratí v posledních letech neustále zhoršovala. Zlom nastal až loni, kdy proti roku 2015 počet oprav klesl.
České dráhy tvrdá, že mohly ovlivnit přesnost vlaků pouze z 15 procent. Na straně infrastruktury vzniklo 30 procent zdržení a více než 50 procent zpoždění připadá na další vlivy mimo železnici. "Ve dvou procentech případů ze všech více než 2,5 milionu sledovaných spojů vzniklo zpoždění v síti zahraničních železnic a bylo jízdou vlaku přeneseno do Česka," uvedl mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský.
V dálkové dopravě vloni meziročně stoupla přesnost spojů na 77,8 procenta (o 5,7 procentního bodu oproti předchozímu roku), V regionální dopravě se přesnost vlaků zvýšila o 3,1 procentního bodu na 90,9 procenta.
Soukromí konkurenti Českých drah zpoždění vlaků neevidují, řekli jejich mluvčí.