Krize ověřuje, zda mají obchodní centra vůbec smysl. Čtyři nejhorší bojují o přežití

Magdalena Chorá Magdalena Chorá
6. 8. 2020 7:04
Nákupním centrům se v posledních letech nebývale dařilo. Pak ovšem přišla koronavirová krize, srazila je na kolena a jejich místo bleskově obsadily e-shopy. Nicméně tradiční "nákupáky" mají podle expertů stále šanci, jen se musí zkusit zaměřit novým směrem. Analýza Aktuálně.cz však ukazuje i čtyři odstrašující případy. Centra, která měla problémy už před krizí, totiž nyní bojují o existenci.
Foto: Centrum Olympia Olomouc

Průšvih jménem Olympia Olomouc

Nákupní centrum Olympia bylo ve Velkém Týnci u Olomouce otevřeno v roce 2004 a za rok 2018 podle údajů z výroční zprávy vykázalo ztrátu bezmála 449 milionů korun. Loni centrum koupila od německé Commerzbank mezinárodní investiční společnost Catalyst Capital.

S hodnocením experta ovšem nesouhlasí marketingová manažerka centra Jitka Pikula. "Současný vlastník do Olympie investuje obrovské peníze a to nejen do renovace centra, ale především do nově vytvářených obchodních jednotek, které toto centrum znovu dostane na přední pozice na Moravě. Tyto investice pokračovaly i přes koronavirovou krizi, ba dokonce i v této době se nám podařilo podepsat nájemní smlouvy s velkými nadnárodními společnostmi. Staví se také nové multikino s unikátním VIP sálem, který na Moravě nemá obdoby," vypočítává manažerka.

Návštěvnost Olympie byla podle ní před vyhlášením karanténního stavu vyšší o 26 procent v porovnání s předchozím rokem, po vyhlášení prý stále dosahovala 12 procent nárůstu oproti loňskému roku.

 

Právě se děje

Další zprávy