Bratrovražedný souboj o manažerskou garáž. Srovnali jsme omlazený Passat se Superbem

Jan Matoušek Jan Matoušek
26. 7. 2019 6:02
Ačkoliv segment střední třídy prodejně klesá, přesto se v něm za poslední měsíce objevila řada novinek. Omlazením prošli především dva největší hráči českého trhu - Škoda Superb a Volkswagen Passat. Jestli to pomůže opět oživit zájem o sedany, liftbacky či kombi této třídy, ukážou až následující měsíce. Jak si však Passat i Superb stojí cenově proti soupeřům, se můžete podívat do galerie.

U každého sedanu, případně liftbacku střední třídy uvádíme nejprve základní verzi a poté variantu, kterou obvykle volí zákazníci. To znamená verzi s naftovým motorem o výkonu kolem 140 kW a automatickou převodovkou. Typicky u Škody Superb tvoří taková varianta, ať už s pohonem předních nebo všech kol, největší množství prodejů.

Foto: Martin Přibyl

Peugeot 508 - od 730 000 Kč

Rozměry (d/š/v): 4750/1859/1403 mm
Rozvor: 2793 mm
Kufr: 487/1537 l
Benzinové motory: 1.6 PureTech (133/165 kW)
Naftové motory: 1.5 BlueHDi (96 kW), 2.0 BlueHDi (120/130 kW)

Základní verze: 1.5 BlueHDi Active - 730 000 Kč

Stejně jako Mondeo, Superb nebo Insignia je i Peugeot 508, loňská novinka, praktičtějším liftbackem. Zároveň jde o vůz, který o své příznivce bojuje atraktivním designem, částečně i na úkor vnitřního prostoru.

Základní verzi pohání nejslabší naftový čtyřválec, navíc v kombinaci s manuální převodovkou. Výbava Active pak zahrnuje nouzové brzdění, čtení značek, varování před vyjetím z pruhu i tempomat. Vedle toho nechybí automatická dvouzónová klimatizace, rádio s osmipalcovým dotykovým displejem a osmi reproduktory, digitální přístrojový štít, zadní parkovací senzory, automatická světla a stěrače nebo 16- či 17palcová litá kola.

Poptávaná verze: 2.0 BlueHDi / 130 kW - od 900 000 Kč

Nejsilnější naftový agregát v Peugeotu 508 má 130 kW, osmistupňový automat je pak u něj standardem. Pohon všech kol ale francouzský vůz dostat nemůže. Zájemci o silnou naftu pak musí zvolit minimálně stupeň Allure za rovných 900 tisíc korun.

Oproti základu má taková varianta navíc přední parkovací senzory, 3D navigaci s desetipalcovým displejem a rádio s osmi reproduktory. Všechny motorizace pak mají standardně 17palcová litá kola. Stupeň Allure znamená i přístup k většímu množství příplatkových položek.

Test Peugeotu 508 najdete tady.

 

Právě se děje

Další zprávy