Bratrovražedný souboj o manažerskou garáž. Srovnali jsme omlazený Passat se Superbem

Jan Matoušek Jan Matoušek
26. 7. 2019 6:02
Ačkoliv segment střední třídy prodejně klesá, přesto se v něm za poslední měsíce objevila řada novinek. Omlazením prošli především dva největší hráči českého trhu - Škoda Superb a Volkswagen Passat. Jestli to pomůže opět oživit zájem o sedany, liftbacky či kombi této třídy, ukážou až následující měsíce. Jak si však Passat i Superb stojí cenově proti soupeřům, se můžete podívat do galerie.

U každého sedanu, případně liftbacku střední třídy uvádíme nejprve základní verzi a poté variantu, kterou obvykle volí zákazníci. To znamená verzi s naftovým motorem o výkonu kolem 140 kW a automatickou převodovkou. Typicky u Škody Superb tvoří taková varianta, ať už s pohonem předních nebo všech kol, největší množství prodejů.

Foto: Opel

Opel Insignia Grand Sport - od 690 990 Kč

Rozměry (d/š/v): 4897/1863/1455 mm
Rozvor: 2829 mm
Kufr: 490/1450 l
Benzinové motory: 1.5 Turbo (103/122 kW), 1.6 Turbo (147 kW)
Naftové motory: 1.6 CDTI (81/100 kW), 2.0 CDTI (125 kW), 2.0 CDTI BiTurbo (154 kW)

Základní verze: 1.5 Turbo / 103 kW Edition - 690 990 Kč

Opel Insignia Grand Sport je dalším z modelů střední třídy, který není klasickým sedanem, ale liftbackem. Opět to tedy znamená objemnější zavazadelník s lepším přístupem, než nabízí klasický sedan. Insignia je potom jedním z nejnovějších modelů segmentu - představila se v roce 2017.

Základní verze, jinak mezi nejlevnějšími ve své třídě, ve výbavě Edition má pod kapotou přeplňovaný benzinový čtyřválec. Za necelých 700 tisíc pak vůz nabízí přednárazový systém, autonomní brzdění, detekci chodců, upozornění na vybočení z jízdního pruhu nebo tempomat. Z komfortní výbavy nechybí rádio se sedmi reproduktory a sedmipalcovou dotykovou obrazovkou, manuální klimatizace nebo bezklíčkové startování. Vůz jezdí na 17palcových kolech.

Poptávaná verze: 2.0 CDTI BiTurbo / 154 kW - od 969 990 Kč

Silné naftové motory má Insignia hned dva. Dvoulitrové CDTI se 125 kW se nabízí s manuální i osmistupňovou automatickou převodovkou, verze se dvěma turbodmychadly o výkonu 154 kW má automatickou převodovku, stejně jako pohon všech kol, standardně. Tuto verzi jsme nakonec vybrali, pokud se však bez čtyřkolky obejdete a nevadí vám nižší výkon, bude slabší CDTI s automatem stát ve srovnatelné výbavě Dynamic o 90 tisíc korun méně, v nižším stupni Edition, kde se biturbo nenabízí, dokonce o 135 tisíc korun méně.

Verzi CDTI BiTurbo se nabízí od druhého stupně Dynamic za necelých 970 tisíc korun. Ve výbavě má oproti základu navíc automatickou dvouzónovou klimatizaci, polokožené čalounění nebo oceňovaná ortopedická přední sedadla.

Na test se podívejte sem.

 

Právě se děje

Další zprávy