Bratrovražedný souboj o manažerskou garáž. Srovnali jsme omlazený Passat se Superbem

Jan Matoušek Jan Matoušek
26. 7. 2019 6:02
Ačkoliv segment střední třídy prodejně klesá, přesto se v něm za poslední měsíce objevila řada novinek. Omlazením prošli především dva největší hráči českého trhu - Škoda Superb a Volkswagen Passat. Jestli to pomůže opět oživit zájem o sedany, liftbacky či kombi této třídy, ukážou až následující měsíce. Jak si však Passat i Superb stojí cenově proti soupeřům, se můžete podívat do galerie.

U každého sedanu, případně liftbacku střední třídy uvádíme nejprve základní verzi a poté variantu, kterou obvykle volí zákazníci. To znamená verzi s naftovým motorem o výkonu kolem 140 kW a automatickou převodovkou. Typicky u Škody Superb tvoří taková varianta, ať už s pohonem předních nebo všech kol, největší množství prodejů.

Foto: Mazda

Mazda 6 - od 731 900 Kč

Rozměry (d/š/v): 4870/1840/1450 mm
Rozvor: 2830 mm
Kufr: 489 l
Benzinové motory: 2.0 Skyactiv-G (107/121 kW), 2.5 Skyactiv-G (143 kW)
Naftové motory: 2.2 Skyactiv-D (110/136 kW)

Základní verze: 2.0 Sky-G / 107 kW Challenge - 731 900 Kč

Mazda 6 se oproti všem konkurentům vymezuje už jen tím, že její benzinové motory nemají přeplňování. Proto má také na dnešní dobu neobvykle vysoký objem nejsilnějšího zážehového agregátu. Podobně jako Mondeo je ale i Mazda oproti Passatu staršího data (rok 2012). Má nicméně za sebou několik modernizací, ta poslední přišla loni.

Základní výbava Challenge obsahuje například některé bezpečnostní asistenty jako sledování mrtvého úhlu, udržování v jízdním pruhu, adaptivní tempomat nebo přednárazový systém. Dále nechybí dešťový a světelný senzor, rádio se šesti reproduktory a osmipalcovou dotykovou obrazovkou, navigace, head-up displej, dvouzónová klimatizace, LED světla nebo 17palcová litá kola. V tomto ohledu tedy japonský zástupce na německého nic neztrácí, naopak má nižší základní cenovku.

Poptávaná verze: 2.2 Sky-D / 136 kW - od 917 400 Kč

Silný naftový motor o výkonu 136 kW v kombinaci s automatickou šestistupňovou převodovkou se nabízí od výbavy Revolution. Ta má, oproti základu, navíc třeba adaptivní LED světla, panoramatický kamerový systém, sledování dopravy za autem při couvání, audio Bose s 11 reproduktory, parkovací senzory vpředu i vzadu, vyhřívaná přední sedadla a volant, bezklíčkové zamykání nebo 19palcová litá kola.

Pohon všech kol ale na rozdíl od Fordu nebo modelů koncernu VW japonský sedan nabídnout neumí. Má ho pouze praktičtější kombi.

 

Právě se děje

Další zprávy