Frankfurtský IAA se tak stane místem premiéry "nového Volkswagenu". Značka má být elektrická, plně propojená a také s vyrovnanou uhlíkovou stopou. Německá automobilka se novým přístupem chce odtrhnout od minulosti pošramocené emisním skandálem Dieselgate, kvůli němu již ostatně opustila známý slogan "Das Auto".
Šéf marketingu VW Jochen Sengpiehl řekl agentuře Bloomberg, že značka je ale nadále příliš německá, ztratila svoji emocionální hodnotu. Odhodit slogan nestačí, změny musí být větší a mají ukazovat VW jako významného inovátora.
Součástí jiného přístupu bude i nové logo. Oproti stávajícímu bude jednodušší, ztratí trojrozměrný efekt, přijde o modré pozadí.
Volkswagen ho chce sice oficiálně ukázat až ve Frankfurtu, již dříve ale symbol unikl v souvislosti s přípravou kampaně německé fotbalové reprezentace, na prsou ho nosí fotbalový tým VfL Wolfsburg a na internetu kolují i fotografie prototypů osmé generace Golfu s novým emblémem. Jednoduchý dvourozměrný symbol se od toho stávajícího liší také tím, že se špičky spodního písmene W nedotýkají vnějšího kruhu.
Celé "přeznačkování" bude znamenat výměnu na 70 000 znaků VW po celém světě - nejen na továrnách ale i u autorizovaných prodejců. V Evropě se s tím začne na podzim tohoto roku, následovat bude Čína a v roce 2020 přijde na řadu i zbytek světa včetně Severní a Jižní Ameriky. Podle tiskové zprávy automobilky se bude jednat o jednu z největších akcí podobného typu v historii.
Jako první ponese modernizované logo ředitelství značky v německém Wolfsburgu, dá se čekat, že nový znak bude mít i elektromobil ID.3.
Logo je nejviditelnější změnou, ale VW slibuje i další. Jinak, prý lidštěji, mají být pojaté reklamy, které se nemají zaměřovat na auta, ale příběhy lidí a jejich přístup k mobilitě. Ostatně Volkswagen se chce z automobilky stát firmou poskytující právě služby individuální mobility, což může znamenat například sdílení nebo krátkodobé půjčovny aut.
Značku by v televizních a rozhlasových spotech zastupovat ženský hlas. Objeví se rovněž nové logotypy, fonty, použity budou nové barvy.
Zajímavostí je, že moderní marketingové pojetí značky nevyvíjela pro VW externí agentura, ale interní tým složený ze zaměstnanců oddělení designu a marketingu. Jednou z hlavních osobností za novým přístupem Volkswagenu tak je jeho šéfdesignér Klaus Bischoff.