"Základní filozofií vývoje a stavby vodíkové Tatry je stoprocentní zachování podvozku "tatrovácké koncepce". Prototyp je konstruován jako nákladní vůz pro použití v těžařském průmyslu," uvádí na svém YouTube kanále kopřivnická automobilka.
Čtyřnápravový kolos Tatra e-Force je navržený pro těžební průmysl a pohání ho vodík. První prototyp automobilky se představil v říjnu na konferenci H2 Future v Ostravě, teď Tatra zveřejnila na svých sítích první video, kde prototyp jezdí, a to v kopřivnickém areálu, kde se těžké vozy testují v terénu, na silnici i na vozovce s dlažebními kostkami.
Základem vozu je těžký podvozek Tatra Force dodávaný převážně pro vojenské využití, s centrální nosnou rourou a nezávisle zavěšenými koly. Poháněné nápravy jsou tři, čtvrtá je ale řiditelná a také je možné ji v případě, kdy není využívaná, ji přizvednout. Náprava zvládne nosnost 10 tun.
Celkově pak auto váží 44 tun. Pohání ho elektromotor o výkonu 580 kW a točivém momentu 2300 Nm. Baterie má kapacitu 171 kW. Auto by mělo ujet něco mezi 400 a 500 km.
Vodíkovou část pohonu dodává česká firma Devinn. Dva svazky článků mají souhrnný výkon 200 kilowattů. Celkově je auto osazené šesti vodíkovými nádržemi pracující s tlakem 350 barů, tři se nachází na každé straně vozu.
Se zástavbou vodíkového pohonu pomáhají Tatře také specialisté z Vysoké školy chemicko-technologické a Centra výzkumu Řež.