Automobilka, která má po celém světě 378 prodejen a servisních center, minulý měsíc uvedla, že v rámci snahy o snížení nákladů přejde na výhradně internetový prodej. Dodala, že některé její kamenné prodejny zůstanou otevřeny a poslouží jako galerie nebo informační centra.
"Během posledních dvou týdnů jsme důkladně hodnotili všechny maloobchodní prodejny Tesly a rozhodli jsme se zachovat mnohem více obchodů," oznámila nyní firma. "V důsledku zachování výrazně vyššího počtu obchodů bude Tesla nucena zvýšit ceny vozidel globálně v průměru o zhruba tři procenta," dodala.
Automobilka v únorové zprávě uvedla, že úspory plynoucí z uzavření obchodů umožní snížení ceny elektromobilu Model 3 až na 35 000 dolarů. Neupřesnila však, kolik obchodů bude uzavřeno. V nejnovějším prohlášení sdělila, že uzavře zhruba o polovinu méně obchodů, než dříve plánovala. I úspora tak bude podle firmy jen poloviční, což bude kompenzováno zvýšením cen dražších modelů.
Navzdory omezení plánů na uzavírání prodejen firma nehodlá ustoupit od přechodu na internetový prodej. "Pro ujasnění, veškerý globální prodej se bude i tak uskutečňovat online. Potenciálním kupcům přicházejícím do obchodů bude jednoduše předvedeno, jak si během několika minut objednat vůz Tesla přes telefon," upozornila firma.
"V obchodech nicméně stále budou k dispozici vozy pro zkušební jízdy. Obchody budou rovněž disponovat malým počtem vozů pro zákazníky, kteří si budou přát s autem okamžitě odjet," dodala.