Označení RS používá Škoda na svých modelech od roku 1974, kdy se objevilo na soutěžní 130 RS. Prvním sériovým modelem s tímto označením se v roce 2000 stala upravená Octavia, kterou zdobilo tradiční logo vRS. "V" odkazuje na slovo vítězství (anglicky victory) a "RS" je zkratka pro spojení Rallye Sport. A například ve Velké Británii se i dnes sportovní Škody nejmenují RS, ale vRS.
Zpátky však k tradičnímu logu, které přišlo s dominantní zelenou barvou, doplněnou červenou a černou. Postupem času se rozvržení barev v emblému měnilo, zelená v něm ale i nadále zůstávala. To se však v nejbližší době změní. SUV Kodiaq RS, které bude mít premiéru na autosalonu v Paříži začátkem října, dostane emblém vRS v červené barvě a bez tradiční zelené. Škoda uvádí, že červená barva má symbolizovat sportovní charakter a sílu modelů RS.
Nové logo má však za úkol především upozornit na premiéru sportovního Kodiaqu RS. Ten jako první Škoda dostane dvoulitrový naftový čtyřválec s dvojitým přeplňováním, výkonem 179 kW a točivým momentem 500 Nm. Motor je standardně spárován s dvouspojkovým automatem a pohonem všech kol. SUV dostane rovněž adaptivní tlumiče, progresivní řízení nebo umělý zesilovač zvuku motoru.
Už v červnu na sebe Kodiaq RS upozornil neobvyklým rekordem. Na Severní smyčce německého Nürburgringu totiž získal nejrychlejší čas mezi SUV se sedmi sedadly. 20,832 km dlouhý okruh obkroužil vůz za volantem s německou závodnicí Sabine Schmitzovou za 9 minut, 29 sekund a 84 setin. Na populární trati se každým rokem objevují nová sportovní auta s cílem vylepšit absolutně nejlepší čas nebo alespoň nejlepší čas ve své kategorii. Absolutním rekordmanem je aktuálně Lamborghini Aventador SVJ s časem 6:44,97.