reklama
 
 

Jedovaté diesely? Většina vypustí méně škodlivin než srovnatelné benzinové motory

Emisní limity Foto: iStock

Emisní limity

Základní orientaci v požadavcích na čistotu auta představují požadavky současné normy Euro 6, které do velké míry sjednocují limity škodlivin jak pro benzinové, tak pro naftové motory. Tyto hraniční hodnoty by měl vůz dodržet v laboratoři. Při testování v provozu mohly být dosud limity překročeny o 2,1násobek hodnoty normy, následně měla být tato hranice snížena na 1,5násobek. Toto navýšení ale minulý týden zrušil Evropský soud. Vycházejme tedy z níže uvedených hodnot.

Limity Euro 6 benzin diesel
Emise CO 1000 mg/km 500 mg/km
Emise uhlovodíků 100 mg/km
Emise uhlovodíků a NOx - 170 mg/km
Emise NOx 60 mg/km 80 mg/km
Hmotnost pevných částic 4,5 mg/km 4,5 mg/km
Množství pevných částic 6,0 x 1011 6,0 x 1011

Nutno podotknout, že omezení emisí pevných částic (sleduje se jejich hmotnost i množství) platí v případě benzinových pohonných jednotek jen pro vozy s přímým vstřikováním, kterých je ale dnes na trhu většina. Ke sjednocení limitů tzv. sazí došlo letos v září. Od té doby musí mít auta s přímým vstřikem podobně jako diesely filtry pevných částic.

S ohledem na data na následujících stranách je také jasně patrné, že norma je v řadě ohledů poměrně benevolentní a vozy se spalovacími motory často vykazují násobně lepší hodnoty, než od nich předpis požaduje.

autor: Martin Přibyl | 19. 12. 2018 6:02

reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama