reklama
 
 

Jedovaté diesely? Většina vypustí méně škodlivin než srovnatelné benzinové motory

Jak testuje ADAC Foto: ADAC

Jak testuje ADAC

Měření emisí probíhá v případě ADACu v laboratoři i reálném provozu. Použitý laboratorní cyklus vychází v zásadě z moderního WLTP, který se používá při homologaci aut. Němci nicméně test nechají proběhnout se studeným i zahřátým motorem (aby se ověřila funkčnost systémů čištění výfukových plynů za různých podmínek) a následně ho doplňují ještě o vlastní cyklus s označením BAB130. Ten zahrnuje řadu prudkých zrychlení na plný plyn.

O měření emisí přímo v provozu podle pravidel RDE (Real Driving Emissions - dáno emisní normou) byl test doplněn v roce 2016. Stanovení emisí v reálném provozu musí auta absolvovat, aby vyhověla nejpřísnější normě Euro 6d-TEMP (povinná od příštího září). Pokud u nich neproběhne, splňují jen předpis Euro 6c.

Pro hodnocení čistoty vozu však ADAC používá výrazně tvrdší kritéria než evropská norma. Auta dostávají body, maximem je 50 a pro řadu naftových aut na ně není problém dosáhnout. V případě benzinů jsou stejně čisté jen tři vozy: VW up! GTI, Mini One a Mini Cooper Clubman.

Na výsledky srovnatelných vozů a největší propadáky se můžete podívat na následujících stranách (tučně vyznačená čísla v tabulkách značí překročení normy). Všechny naměřené hodnoty, včetně spotřeby a emisí CO2, vycházejí z údajů ADACu.

autor: Martin Přibyl | 19. 12. 2018 6:02

reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama