Polski Fiat 127p
Putování po zapomenutých licencích nemůžeme začít jinde než v Polsku, kde tamní vláda čile a úspěšně spolupracovala s Fiatem. Stačí si vzpomenout na modely 125p a 126p, Italové se účastnili i vývoje moderněji střiženého Polonezu a dodnes v Polsku produkují auta pod svou vlastní značkou. Za socialismu ale vedle 125p a 126p vznikly i další auta se jménem "Polski Fiat".
V srpnu 1973, tedy poměrně krátce po celosvětovépremiéře, tak v FSO začala po boku dalších italských licencí výroba Fiatu 127p. Moderně střižený automobil se od originálu téměř neodlišoval, však také zpočátku přijížděl do socialistického státu v prakticky hotovém stavu. Některé díly se ale v čase povedlo lokalizovat, takže 127 začala být "více polská". Vzhledem k tomu, že se náběh licenční výroby 127 prakticky překrýval s menším Fiatem 126p, údajně se v médiích spekulovalo, jestli by nebylo lepší vyrábět ve velkém licenčně modernější a větší rodinný vůz. Vzhledem k dalšímu vývoji událostí si můžeme klidně odpovědět, že nebylo.
Zatímco 126p se dočkala v Polsku naprosto kultovního statusu a poslední vyrobili až v roce 2000, 127p se nedožila ani konce 70. let (některé zdroje udávají konec výroby v roce 1975, jiné až v roce 1978). Nejprve ji dělali v FSO ve Varšavě, pak v FSM v Bílsku-Bělé, příliš se však nerozšířila. Především kvůli vysoké ceně a také faktu, že za auto bylo potřeba zaplatit zahraniční měnou. Nakonec Poláci koupili jen asi 6200 Fiatů 127p (včetně těch dovezených z Itálie), pod kapotou se zážehovou devítistovkou o výkonu 34,6 kW.