Současná Škoda Fabia může začít stříhat metr. Nová generace by se podle oficiálního vyjádření Thomas Schäfera měla začít prodávat již příští rok. Po ukončení výroby modelu Citigo se bude jednat o nejmenší škodovácký typ.
A také velice důležitý model. Předně je to vůz postavený na staré platformě předchozí generace Volkswagenu Polo. Ve světle emisních norem má tedy poměrně vysokou spotřebu a jeho technický základ neumožňuje elektrifikaci. To nové MQB již ano, novinka by proto mohla nabídnou mildhybridní pohonná ústrojí. Pohánět by ji ale měly i již známé benzinové tříválce 1.0 TSI a očekávat se dá i plynová verze známá třeba ze Seatu Ibiza.
Kvůli emisím má být uvedení Fabie na trh uspíšeno. Informace o tom se objevily již dříve. Vloni v prosinci to bývalý šéf Škodovky Bernhard Maier řekl britskému Autoexpressu. A dodal, že již řídil jeden z prototypů a že se nemůže dočkat, až firma auto uvede na trh. Maierův nástupce Schäfer zase o Fabii tvrdí, že bude skvělá. Podle Auto.cz se má jednat o první auto plně navržené týmem okolo šéfdesignéra Olivera Stefaniho.
Fabia by se také podle zákulisních informací měla vrátit s karoserií kombi. Malé rodinné vozy z evropského trhu mizí a pro Škodovku by dostupný kombík mohl být konkurenční výhodou.
Schäfer však také v rozhovoru odmítl to, že by se ze Škody měla stát laciná značka. "Soustředíme se na korejské, japonské a francouzské výrobce, to jsou naši hlavní konkurenti a s nimi budeme soupeřit a společně využijeme potenciál značky," řekl.
Škodovka podle něj má být dostupnou značkou. "Vozy Škoda budou vždy dostupné - ať už cílíme na studenty, mladé rodiny nebo starší páry. Tohoto směru se budeme držet i nadále. Kromě současné modelové řady však vidím další možnosti růstu v dobývání nových trhů či ve větším zaměření na segment dostupných vozů, tím pádem získáme příležitost významně rozšířit zákaznické portfolio," tvrdí v rozhovoru.
Škoda také podle Schäfera dělá maximum proto, aby minimalizovala dopady pandemie koronaviru na své prodejní výsledky. "Červencové výsledky dokonce v meziročním srovnání dopadly o 8 % lépe, dokázali jsme výrazně zvýšit náš podíl na trhu a také srpen vypadá velmi slibně," poděkoval celému týmu.