Konkurent číslo 1: Škoda Karoq - od 638 900 Kč
Z pohledu českého trhu prodejně nepřekonatelným rivalem Australu bude loni omlazená Škoda Karoq. Ta se chlubí výrazně nižší startovací cenou od necelých 639 tisíc korun, ovšem výměnou za výrazně slabší benzinový litrový tříválec. Austral má rovněž delší rozvor náprav, ale s posuvnými sedačkami úplně vzadu menší základní objem kufru. Mimochodem posuvné (a rovnou i vyjímatelné) zadní sedačky má i Karoq, ovšem podle výbavy za příplatek 20 nebo 30 tisíc korun.
Technické srovnání
|
Renault Austral |
Škoda Karoq |
Rozměry (d/š/v) |
4510/1825/1644 mm |
4390/1841/1603 mm |
Rozvor náprav |
2667 mm |
2638 mm |
Kufr |
487-575/1448-1565 l |
521/1630 l; 479-588/1605-1810 l (posuvná sedadla VarioFlex) |
Benzinové motory |
1.3 TCe MHEV (103/116 kW) |
1.0 TSI (81 kW), 1.5 TSI (110 kW), 2.0 TSI (140 kW) |
Naftové motory |
---------- |
2.0 TDI (85/110 kW) |
Cena od |
770 000 Kč |
638 900 Kč |
Jak už bylo zmíněno, technikou se oba modely odlišují docela výrazně. Především Karoq v současné generaci nemá a ani mít nebude alespoň částečně elektrifikovaný pohon, zatímco Austral jinak než jako mildhybrid a později i full-hybrid koupit nepůjde. Škodovka má z pohledu některých zákazníků výhodu v nabídce naftového motoru, dodává se rovněž s pohonem všech kol (u dvoulitru se 140 kW a volitelně u naftového dvoulitru se 110 kW). Automat českého zástupce je na rozdíl od Renaultu dvouspojkový a vyjma základního litru jej mohou mít všechny motory.
Základní verze Karoqu je o 131 tisíc korun levnější, s výkonově srovnatelnějším 110kW motorem se rozdíl smrskne na 81 tisíc. Pořád bude mít ale Austral lepší výbavu, za niž je třeba u Škody připlácet. Platí také, že na 140kW dvoulitr Karoqu nemá Renault relevantní výkonovou odpověď. Jak moc se liší výbava základních verzí obou SUV, rozebírá následující tabulka:
Srovnání výbavy
|
Renault Austral 1.3 TCe mildhybrid Techno |
Škoda Karoq 1.5 TSI Ambition |
Cena od |
770 000 Kč |
688 900 Kč |
Počet airbagů |
7 |
7 |
Nouzové brzdění |
S - detekce chodců a cyklistů |
S - detekce chodců a cyklistů |
Asistent pro jízdu v pruzích |
S |
N |
Tempomat |
S |
S |
Klimatizace |
S - dvouzónová automatická |
S - dvouzónová automatická |
Dotykový displej |
S - 12 palců |
S - 8 palců |
Navigace |
S |
N |
Rádio |
S |
S |
Digitální budíky |
S - 12,3 palce |
S - 8 palců |
Volant |
kožený + multifunkční |
kožený + multifunkční |
Bezklíčové odemykání a startování |
S |
S - pouze startování |
Parkovací senzory |
S - vpředu, na bocích a vzadu + kamera |
S - vzadu |
Vyhřívání sedadel |
+12 000 Kč (paket Winter) |
+10 000 Kč (paket Klima) |
Automatické stěrače |
S |
S |
Přední světla LED |
S - adaptivní |
S |
Kola |
litá - 19 palců |
litá - 16 palců |
Vyváží navigace, pomocník pro jízdu v pruhu a částečná elektrifikace pohonu o 81 tisíc korun vyšší cenu Renaultu Austral? To je asi na individuálním posouzení každého zájemce o kompaktní SUV. Platí, že Renault je na papíře o kousek větší a nakonec i tu posuvnou zadní lavici má ve standardní výbavě, i když za ni ale u Karoqu připlatíte, pořád bude mladoboleslavský zástupce o pár desítek tisíc levnější, byť stále s výbavou o krapet horší. Mimochodem než základní Austral je Karoq 1.5 TSI levnější i ve dvou vyšších výbavách Style a Sportline.