Konkurent číslo 2: Hyundai Tucson - od 559 990 Kč
Také druhý z hlavních konkurentů Australu vyjíždí z České republiky. Konkrétně jde o Hyundai Tucson z Nošovic, který pro změnu nabízí o pár milimetrů delší rozvor náprav než aktuální novinka. Nemá ale posuvnou zadní lavici, rozptyl v objemu kufru je u něj způsoben tím, že různé motorizace se vždy o nějaký ten litr od sebe navzájem odlišují.
Technické srovnání
|
Renault Austral |
Hyundai Tucson |
Rozměry (d/š/v) |
4510/1825/1644 mm |
4500/1865/1650 mm |
Rozvor náprav |
2667 mm |
2680 mm |
Objem kufru |
487-575/1448-1565 l |
546-616/1721-1795 l (dle motoru) |
Benzinové motory |
1.3 TCe MHEV (103/116 kW) |
1.6 T-GDI (110 kW), 1.6 T-GDI MHEV (110/132 kW) |
Naftové motory |
---------- |
1.6 CRDi (85 kW), 1.6 CRDi MHEV (100 kW) |
Hybridní pohon |
---------- |
1.6 T-GDI HEV (169 kW) |
Plug-in hybridní pohon |
---------- |
1.6 T-GDI PHEV (195 kW) |
Cena od |
770 000 Kč |
559 990 Kč |
Hyundai boduje širokou nabídkou pohonných jednotek. Tam, kde si Renault musí vystačit se dvěma výkonovými verzemi téhož mildhybridu a od léta příštího roku i s full-hybridem, má Tucson nejen benzinové, ale i naftové motory (včetně mildhybridů) a dodává se též jako klasický hybrid a plug-in hybrid. Nemluvě o pohonu všech kol, který mají vybrané jednotky napříč spektrem v ceně, případně za příplatek.
Cenový rozdíl je mimochodem mezi oběma modely ještě větší než v případě Karoqu a Australu, a to má Tucson už v základu 110 kW. Abychom byli co nejvíce féroví, je potřeba s mildhybridem Renaultu porovnávat mildhybrid Tucsonu, který se 110 kW začíná na 689 990 korunách - ale ve vyšší výbavě a především s automatickou dvouspojkovou převodovkou. Právě tuto verzi nakonec v tabulce níže porovnáváme. Pokud byste při studování dat měli problém s automatem u Hyundai a manuálem u Renaultu, jednoduše odečtěte z ceny Tucsonu 70 tisíc korun a dostanete se na cenu 110kW šestnáctistovky s manuálem a bez mildhybridní technologie.
Srovnání výbavy
|
Renault Austral 1.3 TCe mildhybrid Techno |
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI MHEV DCT Comfort |
Cena od |
770 000 Kč |
689 990 Kč |
Počet airbagů |
7 |
7 |
Nouzové brzdění |
S - detekce chodců a cyklistů |
S - detekce chodců a cyklistů |
Asistent pro jízdu v pruzích |
S |
S |
Tempomat |
S |
S |
Klimatizace |
S - dvouzónová automatická |
S - dvouzónová automatická |
Dotykový displej |
S - 12 palců |
S - 8 palců |
Navigace |
S |
N |
Rádio |
S |
S |
Digitální budíky |
S - 12,3 palce |
S - 10,25 palce |
Volant |
kožený + multifunkční |
kožený + multifunkční |
Bezklíčové odemykání a startování |
S |
N |
Parkovací senzory |
S - vpředu, na bocích a vzadu + kamera |
S - vzadu + kamera |
Vyhřívání sedadel |
+12 000 Kč (paket Winter) |
N |
Automatické stěrače |
S |
S |
Přední světla LED |
S - adaptivní |
S |
Kola |
litá - 19 palců |
litá - 17 palců |
Podobně jako u Karoqu 1.5 TSI a mildhybridního Australu je i mezi francouzským modelem a konkurenčním Hyundai rozdíl 80 tisíc korun. Tentokrát ve prospěch Tucsonu. Jak je vidět z tabulky výše, Austral má opět o kousek lepší výbavu, problémem Tucsonu může být i fakt, že za prvky jako navigace nebo vyhřívání sedadel není možné ani připlácet, prostě je potřeba rovnou zamířit do vyššího výbavového stupně. Záleží pak hodně také na zákaznických preferencích, netřeba však zapomínat, že Tucson má v tomto srovnání i automat, který u Australu má až silnější mildhybrid jen ve vyšších výbavách.