Dacia vládne evropským prodejům, Škoda a VW paběrkují. Soukromníci mění statistiky

Jan Matoušek Jan Matoušek
27. 2. 2019 6:02
Volkswagen je s 1,75 milionu automobilů za minulý rok nejprodávanější značkou v Evropě. To je údaj, který asi překvapí málokoho. Přesto i na prodeje nových aut existují různé pohledy. A podle jednoho z nich je nejpopulárnější automobilkou v Evropě Dacia a nejoblíbenějším modelem Dacia Sandero. Jde o pohled na prodeje mezi soukromými zákazníky. Právě rumunská automobilka totiž prodává téměř 80 procent svých aut do jejich rukou.

Na nejprodávanější auta v Česku se můžete podívat zde.

Foto: Citroën

Registrace po měsících

Podobně zajímavý jako pohled na jednotlivé země je i pohled na jednotlivé měsíce. Ani jednou ve dvanácti případech přitom soukromé prodeje loni nepřevážily prodeje firemním zákazníkům. Jakkoliv byla situace celý rok prakticky stabilně vyrovnaná, v srpnu, těsně před nástupem normy WLTP, firmy (růst mohl být způsobený i předzásobováním dealerů, kteří registrovali auta na sebe, což se dle zvolené metodiky počítá jako firemní registrace) zaznamenaly 60 procent měsíčních prodejů. Více prozradí tabulka dle dat JATO Dynamics.

Měsíc Soukromí zákazníci Firemní zákazníci
Leden 45 % 55 %
Únor 44 % 56 %
Březen 45 % 55 %
Duben 45 % 55 %
Květen 45 % 55 %
Červen 42 % 58 %
Červenec 44 % 56 %
Srpen 40 % 60 %
Září 46 % 54 %
Říjen 47 % 53 %
Listopad 45 % 55 %
Prosinec 43 % 56 %
 

Právě se děje

Další zprávy